Viitoarea limuzină electrică Mercedes Benz EQS va avea şi o versiune sportivă AMG

luni, 13 aprilie 2020, 07:30
2 MIN
 Viitoarea limuzină electrică Mercedes Benz EQS va avea şi o versiune sportivă AMG

Versiunea AMG a sedanului de lux Mercedes EQS ar putea avea o putere ”instalată” de peste 600 CP şi performanţe demne de o supersportivă – sub 4 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 kmh.

Mercedes pregăteşte lansarea anul viitor a unei limuzine electrice, denumită EQS, un fel de corespondent în lumea modelelor electrice a deja cunoscutei serii S. De altfel aşa se explică numele modelului, EQSEQ semnifică “Electric Intelligence”, iar S de la corespondentul modelului în lumea modelelor cu motoare termice. Pe aceeaşi logică, modelul electric care îi corespunde lui GLC se cheamă EQC, iar cel al clasei V se numeşte EQV. 
 
Iată că o revista britanică (Autocar) a scris recent că în afară de versiunea standard a lui EQS, va exista şi una supersportivă, dezvoltată de divizia specială din cadrul grupului Daimler pentru asemenea modele, adică AMG. Iar dacă versiunea ”cuminte” a lui EQS va avea 475 CP, cea ”obraznică” va dispune de 600 CP. Asta înseamnă că şi performaţele dinamice ale acestui model vor fi la fel de impresionante – sprint de la 0 la 100 kmh în mai puţin de 4 secunde.
Autocar remarcă faptul că această configuraţie de putere ar fi egală cu cea a lui S63 4Matic cu twin-turbo 4.0-litri V-8. Configuraţia cu două motoare electrice pentru EQS AMG pare să fi primit deja aprobarea din partea echipei AMG.
 
EQS nu va fi chiar egal în dimensiuni cu clasa S, ci va fi situat mai degrabă undeva între clasa E şi clasa S. Există puţine detalii confirmate despre EQS, altele decât specificaţiile dezvăluite la o previzualizare a lunii ianuarie – pachetul de baterii va avea 100kWh, motor de 470 CP şi încărcare ultra-rapidă de 350kW.
Markus Schäfer, şeful diviziei de dezvoltare Mercedes-Benz, a declarat: "Vrem să schimbăm modul în care construim maşini. Accentul îl vom pune pe platformele electrice. Limitările legate de amplasarea motorului cu combustie, transmisiei, etc de la platformele convenţionale nu se mai aplică. Spaţiul, în special în spate, stabileşte noi standarde." 
 

Comentarii