Comunicat de presă (P)

Volvo, cea mai mare creștere din UE în segmentul premium deși tendința generală a pieței este de scădere

joi, 28 martie 2019, 06:30
2 MIN
 Volvo, cea mai mare creștere din UE în segmentul premium deși tendința generală a pieței este de scădere

După primele 2 luni din 2019, piața auto a Uniunii Europene scade cu 2.9 procente. Noile norme de poluare impuse producătorilor de către UE de la 1 septembrie 2018, au făcut ca aceștia să scoată unele motorizări din gamă, iar alți producători au scos complet unele modele din gamă, cum este cazul celor de la Toyota cu modelul Avensis și Land Cruiser V8, sau Honda cu modelul Accord.

In situații de criză, brandurile de nișă suferă cel mai mult, astfel că scăderile cele mai mari au fost înregistrate de către Alfa Romeo -39.3%, Nissan -25.3%, Fiat -15.5%, Honda -11.6%. De asemenea și producătorii de volum Volkswagen, Skoda, Ford, Renault și Opel au înregistrat scăderi, însă acestea sunt de aproximativ 5%.

Piața auto premium este și ea, în scădere pentru prima dată după 2012. In primele 2 luni din 2019, brandurile de lux nu sunt foarte fericite cu cifrele de vânzări înregistrate, asta după ce în anul 2018 au înregistrat scăderi ale profiturilor datorită investițiilor în electrificare.

Cea mai mare scădere o înregistrează Porsche -47.9%, Audi -12.5%, Land Rover -7.7% și BMW -4.6%. În schimb Mercedes Benz înregistrează un plus de 0.9%, Jaguar de 4.5% iar Volvo crește cu 14.9%.

Anul 2018 a fost remarcabil pentru Volvo și asta se resimte în vânzări, nu doar în opinia favorabilă pe care a manifestat-o presa europeană pentru brandul suedez. Anul trecut, Volvo și-a adjudecat cele mai importante două titluri în gama de auturisme produse: European Car of the Year pentru XC 40 și World Car of the Year pentru XC 60.

Volvo a fost primul producător auto premium care a avut curajul să reducă capacitatea cilindrică la maxim 2.000 cmc. In paralel au dezvoltat tehnologii hibrid plug-in, astfel încât în oraș poți parcurge aproximativ 50 km fără să pornești motorul benzină și noutățile nu se opresc aici. Apare, o dată în plus confirmarea, că una din cele mai sigure variante de a traversa cu success perioadele dificile în industria auto este investiția în produs și Volvo este campionul ultimilor ani în această privință.

*Cifrele sunt preluate din ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile)

Comentarii