Tupeu chinezesc

Xiaomi le dă peste nas lui Apple și lui Tesla, dintr-o singură lovitură

duminică, 07 ianuarie 2024, 03:59
3 MIN
 Xiaomi le dă peste nas lui Apple și lui Tesla, dintr-o singură lovitură

Apple promitea încă din 2015 că va construi un automobil electric, dar Xiaomi i-a luat fața și a lansat un vehicul care a intrat deja în producția de serie. Culmea e că noul Xiaomi SU7 este mai performant decât Tesla Model S la toate capitolele (cel puțin așa reiese din fișa tehnică a noului model)

Puțini analisți au realizat amploarea dublei lovituri de imagine pe care Xiaomi a reușit-o cu lansarea noului său automobil electric. Apple și Tesla sunt ambele năucite, dintr-o singură lovitură! Iată de ce:

Încă de prin 2015 Apple și-a propus să devină și fabricant de automobile electrice, dar nici până azi n-a reușit, fiindcă proiectul a mers cu frâna de mână trasă. Nici până la momentul de față Apple încă nu a prezentat oficial vreun prototip, așa că nu avem nici cea mai mică idee cum va arăta un viitor automobil Apple.

Între timp, iată că producătorul de telefoane inteligente chinez Xiaomi a ”mers închis” și a prezentat oficial pe 28 decembrie 2023 un model care este  deja gata pentru producția de serie! De la începutul anului se pot plasa deja comenzi pentru noul model SU7.

(Interiorul noului Xiaomi SU7)

Xiaomi nici măcar nu a prezentat anterior vreun prototip, ci a venit direct cu modelul de serie! Consultând fișa tehnică a noului model se pare că chinezii au ținut neapărat să bată Tesla! Practic chinezii au luat fișa cu performanțele modelului Tesla model S și au perfecționat noul lor model astfel încât să îi fie superior automobilului Tesla la toate capitolele  – autonomie, accelerație, eficiență energetică. Tot precum Tesla, Xiaomi nu folosește vreun motor electric de pe piața auto, ci și-a construit de la zero propriul propulsor. Iar inginerii Xiaomi au reușit imposibilul – motorul construit de ei (care se cheamă V8, un nume prost ales, fiindcă aduce aminte de celebrul motor termic cu 8 cilindri în V) pare a fi peste motorul Tesla.

Iată o comparație între caracteristicile celor două motoare:

Viteză maximă de rotație:

Xiaomi HyperEngine V8s: 27200 rpm.

Tesla Model S Plaid: ∼23000 rpm.

 

Densitatea de putere:

Xiaomi HyperEngine V8s: 10.14 kW/kg.

Tesla Model S Plaid: ∼5.5 kW/kg.

 

Eficiență

Xiaomi HyperEngine V8s: 98.11%.

Tesla Model S Plaid: ∼96%.

Un alt exemplu al felului în care chinezii se poziționează în această competiție – Tesla folosește în procesul de fabricație cea mai mare presă hidraulică din  industrie, de 9000 tone. Acum însă nu mai e cea mai mare – cei de la Xiaomi și-au făcut una de 9100 tone!

 

Design semnat de un fost șef de la BMW

Designul noului model Xiaomi SU7 a fost conceput de Chris Bangle, un veteran al industriei auto, cel care a desenat un model care este un clasic de la BMW – seria 5 – nume intern de cod E60. A fost fabricat între 2003 și 2010 și este unul dintre cele mai populare BMW-uri prezente pe străzile din România la momentul actual, practic visul oricărui adolescent obsedat de BMW. Nu toți fanii BMW au fost de acord cu designul lui Bangle pentru modelele BMW, de altfel la un moment dat apăruse și o petiție online care se intitula ”stopChrisBangle”, care fusese inițiată de fanii enervați de design-ul lui Chris. În 2009 a demisionat de la BMW.

BMW seria 5 desenat de Chris Bangle

 

Chinezii sunt siguri că vor rupe piața

Chinezii de la Xiaomi sunt foarte siguri pe succesul noului model și își fac planuri mari – ei estimează că în câțiva ani vor ajunge în topul primilor 5 mari producători de mașini. Producția de serie a modelului electric SU7 a început decembrie 2023, iar livrările vor începe în februarie 2024. Modelul SU7 va fi produs de uzina BAIC din Beijing și se estimează că în 2024 vor fi produse aprox. 200.000 exemplare. BAIC  produce inclusiv automobile Mercedes-Benz în China, în cadrul societății mixte Beijing-Benz, înființată în 2005, unde BAIC deține 51 de procente. BAIC e și acționar la Daimler (Mercedes-Benz), cu o participație de 10%.

Xiaomi a anunțat încă din 2021 că vrea să producă vehicule electrice și a investit 1,4 miliarde de dolari în acest proiect.

 

 

 

Comentarii