Alexe&co. - Un an de ping-pong cu angajări şi detaşări

Angajările pe ochi frumoşi în instituţiile subordonate CJ, verificate de DNA

vineri, 24 septembrie 2021, 02:00
3 MIN
 Angajările pe ochi frumoşi în instituţiile subordonate CJ, verificate de DNA
Procurorii DNA au plecat şi de la CJ, şi de la Şcoala de Arte, cu multe documente. Angajările pe ochi frumoşi făcute în instituţiile subordonate Consiliului Judeţean i-au adus pe cap pe aceștia, joi, preşedintelui Costel Alexe. „Ziarul de Iaşi“ a scris în nenumărate rânduri despre toate aceste decizii controversate.

În facsimilul de mai jos, unul dintre articole:

În noiembrie anul trecut, Costel Alexe l-a angajat în cadrul cabinetului propriu pe Vlad Baba. Chiar a doua zi, el a fost detaşat ca director interimar la Şcoala „Titel Popovici“, subordonată CJ. Ulterior, Baba a participat la concursul pentru postul de manager al şcolii de arte, fiind singurul candidat. La scurt timp după preluarea postului de director, Baba a avut de decontat şi câteva „oale sparte“ moştenite de la conducerile anterioare.

„Ziarul de Iaşi“ a relatat despre externalizarea serviciului de contabilitate al şcolii, contract atribuit prin încredinţare directă la sfârşitul lui 2019, chiar firmei contabilei de atunci a instituţiei. Societatea fusese înfiinţată cu câteva luni înainte. Suma de plată era 7.900 de lei pe lună. Întrebat despre acest contract, Vlad Baba a declarat în mod surprinzător că este încheiat pe o perioadă de şapte ani, deşi anunţul de pe platforma electronică de achiziţii publice menţiona doar 12 luni.

Conducerea şcolii a mai achiziţionat în februarie servicii de resurse umane, printr-un contract de 4.800 de lei pe două luni. În trecut, instituţia a cumpărat servicii de consultanţă în achiziţii publice, printr-un contract pe 7 luni, cu un cost total de 10.500 de lei.

Dacă Vlad Baba a preluat Şcoala de Arte cu un efectiv de 21 de angajaţi, trei posturi fiind vacante, Consiliul Judeţean a fost de acord în aprilie cu mărirea organigramei la 28 de posturi. Au apărut astfel poziţiile de inspector resurse umane, operator imagine-sunet, referent artistic/coregraf, referent de meşteşuguri tradiţionale şi cea de muncitor calificat. Alte trei posturi au fost redenumite, iar unul, desfiinţat pe motiv că nu erau cursanţi (referent mass-media). Concursurile de angajare, anunţate pe pagina de internet a şcolii, nu s-au încheiat toate încă. La sfârşitul lunii iulie, Vlad Baba a primit „binecuvântarea“ ca manager de la Serviciul Resurse Umane al Consiliului Judeţean.

La şedinţa CJ de acum două zile, o nouă organigramă a trecut prin faţa consilierilor judeţeni, care au aprobat-o fără menajamente: 30 de posturi. A mai apărut un referent PR marketing şi un referent artistic (clarinet), ambele pentru debutanţi.

„Planul de şcolarizare pentru anul 2021-2022 cuprinde 20 de catedre cu un număr de 425 de cursanţi“, menţionează hotărârea aprobată de aleşii judeţului.

Interesant este că hotărârea CJ se bazează pe o hotărâre a Consiliului de Administraţie al şcolii, din care face parte şi Diana Geantimir, contabila care a derulat operaţiunile şcolii pe firma proprie.

„Preşedintele CJ îşi pune semnătura pe toate proiectele de hotărâre care sunt apoi votate în plen. Nicio angajare la vreo instituţie publică din subordinea CJ nu ţine de vreo semnătură a preşedintelui. Atunci când se scoate un post la concurs, nu are nevoie de aprobare sau să facem noi vreun demers“, a mai spus ieri Costel Alexe, după iniţierea anchetei privind unele activităţi de la Şcoala Populară de Arte.

Rămâne de văzut dacă procurorii DNA îl vor crede, sau au alte informaţii ori probe.

VEDEȚI ȘI:

Cu ce a plecat DNA în rucsac de la Consiliul Județean Iași după descinderi? – AICI

Cutii grele cu documente, ridicate la Şcoala Populară de Arte. Un motan a păzit poarta – AICI

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii