Cicloturismul ajunge la Iaşi prin nord-vestul judeţului, pe banii PNRR. De la Suceava, prin Botoşani, vine în oraş dinspre Deleni

sâmbătă, 10 decembrie 2022, 02:50
2 MIN
 Cicloturismul ajunge la Iaşi prin nord-vestul judeţului, pe banii PNRR. De la Suceava, prin Botoşani, vine în oraş dinspre Deleni

Consiliile Judeţene Iaşi, Suceava şi Botoşani s-au reunit degrabă zilele acestea ca să adopte un proiect de construire pe bani europeni (PNRR) a unor piste cicloturistice. Cel mai lung traseu va fi în Botoşani, 112 km. Iaşul urmează să stabilească pe unde va trece drumul cicloturistic lung de 36 km – prin UAT-urile Deleni şi Hârlău –, iar în Suceava vor fi amenajaţi 55 km în acest sens.

Pentru acest tip de proiecte depuse în parteneriat, sunt eligibile trasee care traversează minim 3 judeţe şi sunt continue pe o lungime de cel puţin 150 km (axă principală – de la care se pot realiza conexiuni secundare către obiective turistice-culturale pe o rază de maxim 10 km), se arată în proiectul adoptat de consilierii judeţeni ieşeni.

CJ Suceava a încheiat încă un parteneriat de acest fel, cu judeţele Bistriţa-Năsăud şi Mureş. Proiectul poate fi un exemplu pentru Iaşi: va avea 193 km pe teritoriul judeţului vecin, de la graniţa cu Ucraina (Vicovu de Sus) până la limita cu Bistriţa şi Mureş (Poiana Stampei).

La Iaşi, traseul comun cu Botoşani şi Suceava ar urma să intre pe teritoriul judeţului nostru dinspre Flămânzi (DJ 281A) către Deleni (DC 150), apoi spre Hârlău-Pârcovaci şi să reintre în Botoşani spre Mănăstirea Balş (Frumuşica).

„Judeţul Iaşi (CJ) se angajează să identifice toate terenurile aflate în domeniul public şi privat al acestuia şi să susţină identificarea celor mai potrivite rute. De asemenea, se angajează să susţină efectuarea lucrărilor şi amenajărilor necesare acestui traseu cicloturistic de către executantul lucrărilor desemnat potrivit legii”, a menţionat Marieta Afilipoaie, directorul executiv al Direcţiei Proiecte şi Dezvoltare Durabilă, câteva prevederi din hotărârea adoptată la Iaşi.

Pentru cei 36 km ai traseului, Iaşul va avea la dispoziţie 2,97 milioane de euro, Botoşaniul va avea nevoie de 9,2 milioane, iar partea Sucevei va fi de 4,5 milioane de euro. 

 

 

Comentarii