Cum se dă peste cap Primăria ca să fugă de responsabilitate în cazul maşinilor avariate din cauza gropilor din carosabil

vineri, 23 septembrie 2022, 01:50
3 MIN
 Cum se dă peste cap Primăria ca să fugă de responsabilitate în cazul maşinilor avariate din cauza gropilor din carosabil

Primăria a scăpat de plata reparațiilor pentru o mașină avariată pe bulevardul Poitiers. Șoferul avea asigurare CASCO și a fost scutit de griji. Societatea de asigurări nu a reușit să-i convingă însă pe judecători că accidentul se produsese din cauza municipalității.

Omniasig Vienna Insurance Group s-a adresat instanței la sfârșitul anului 2020, chemând în judecată Primăria. În iulie 2019, unul dintre șoferii asigurați de Omniasig suferise un accident în dreptul clădirii Continental. Se afla pe prima bandă de mers și a intrat cu roțile autovehiculului într-o groapă nesemnalizată, avariindu-și janta și anvelopa din dreapta-față. Societatea a plătit reparațiile, în sumă de 5.181 lei, iar acum își cerea banii înapoi, reproșând municipalității starea drumului, dar și nesemnalizarea problemelor existente.

De cealaltă parte, reprezentanții Primăriei au afirmat că Omniasig nu demonstrase că accidentul se produsese pe un drum administrat de municipalitate. O parte a străzilor din Iași sunt drumuri naționale sau județene. În fapt, bulevardul Poitiers aparține municipalității, deci aceasta este responsabilă în cazul producerii unui accident. Reprezentanții Primăriei voiau însă și o dovadă certă care să arate unde avusese loc evenimentul rutier. Ei au mai arătat că în evaluarea pagubelor, Omniasig nu luase în calcul uzura deja existentă a pieselor înlocuite și nici dacă nu cumva șoferul se făcea vinovat de accident. Pentru situația în care ar fi fost obligată la plată, Primăria a chemat în garanție Citadin SA, firma care execută lucrările de întreținere a străzilor din municipiu.

Cine a pus locuri de piatră în zona canalelor colectoare?

Argumentele municipalității nu au fost acceptate de magistrați. Drumul era al Primăriei, șoferul nu se făcuse vinovat cu nimic, iar Omniasig era îndreptățită să solicite decontarea pieselor noi montate pe mașină. În schimb, expertiza efectuată în cauză a modificat datele problemei. Cele două gropi care apăreau în fotografia depusă de Omniasig la dosar se aflau pe a doua bandă de circulație. Deci, nu ele provocaseră accidentul, pentru că șoferul circula pe prima bandă. Exista o groapă și pe prima bandă, unde canalul colector al apelor pluviale se afla la un nivel inferior celui al carosabilului, dar intervenea altă problemă. Aspectul avariilor suferite de autoturism arăta că ele nu puteau fi produse de groapa respectivă, ci de blocurile de beton puse în jurul ei.

„Existenţa respectivelor blocuri nu poate angaja răspunderea pârâtei, întrucât nu se poate stabili cu certitudine cine a poziţionat acele blocuri de piatră în zona canalului colector. Astfel, reţinând că nu se poate stabili în prezenta cauză cu certitudine daca o groapă nesemnalizată a condus la producerea avariei şi având în vedere că probatoriul administrat oscilează în zona probabilităţii faptice şi nu a certitudinii juridice, instanţa urmează a respinge acţiunea”, au conchis magistrații. Apelul declarat de Omniasig a intrat pe rolul Tribunalului, care va da verdictul. 

Comentarii