De Business

Punem punctul pe știi

Grecilor de la “Jumbo” le merge bine în România: plus 13% de la începutul anului

marți, 12 martie 2024, 02:50
3 MIN
 Grecilor de la “Jumbo” le merge bine în România: plus 13% de la începutul anului

Retailerului grec de jucării și decorațiuni Jumbo, care a deschis anul trecut un magazin și în Iași, îi merge bine pe piața din România, unde este prezent din anul 2013: a tras linie după primele două luni ale acestui an și a ieșit cu un plus de 13% la vânzări cu magazinele de la noi (inclusiv cu magazinul online) comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

În octombrie anul trecut, grecii au deschis un hipermagazin și în Iași, amplasat pe bulevardul Socola, fiind al 17-lea din țară, cât și un magazin online în România. În prezent, potrivit unui raport de prezentare a companiei publicat în februarie 2024, grupul Jumbo  operează 85 de magazine în 4 țări, dintre care 53 în Grecia, 5 în Cipru, 10 în Bulgaria și 17 în România.

Grupul are și magazine online în aceste țări, cu excepția Bulgariei. Luna trecută, vânzările rețelei din România au crescut cu circa 15% comparativ cu februarie 2023, arată compania într-un comunicat remis presei ieri.

Creșterea vânzărilor în 2024 pe piața din România

Iar dacă ne uităm peste datele din documente, cea mai mare creștere a vânzărilor în primele două luni din 2024 a fost “bifată” pe piața românească, urmată de Bulgaria, unde vânzările au fost cu circa 13% mai mari în februarie 2024 față de 2023 și în creștere cu 11% în primele două luni ale acestui an comparativ cu perioada similară din 2023.

Afaceri de peste un miliard de euro în 4 țări

În 2023, cifra de afaceri a grupului Jumbo a depășit un miliard de euro, iar pentru anul 2024 compania estimează o creștere a vânzărilor și a câștigurilor între 8% – 10%. În România, cele mai recente date financiare depuse la Ministerul Finanțelor de Jumbo EC.R, subsidiara locală, sunt cele aferente anului 2022, încheiat cu afaceri de aproximativ 995,5 mil. lei (cca 200 mil. euro) și un profit net de 326,2 mil. lei (65 mil. euro).

Potrivit raportului din februarie 2024 al retailerului din Grecia, consultat de „Ziarul de Iași”, România contribuie cu 21% la totalul cifrei de afaceri la nivel de grup, Grecia cu 58%, Cipru cu 11%, iar Bulgaria cu 10%. „Pe de o parte, în februarie 2024, vânzările în Grecia și Cipru au fost ușor mai scăzute față de anul trecut, din cauza schimbării sărbătorii Carnavalului, în timp ce, pe de altă parte, vânzările au crescut cu două cifre în România și Bulgaria. (…) Și, după cum arată vânzările din primele zece zile ale lunii martie (2024, n.r.) consumatorii își păstrează obiceiurile de cumpărături și continuă să aleagă relația preț/calitate oferită de Jumbo”, a venit cu precizări compania în comunicatul de presă de ieri.

Există potențial în România

Cel mai probabil, tocmai pentru că România este o piață cu potențial, retailerul intenționează să deschidă anul acesta încă trei magazine în țară: unul în Oradea, care ar fi al doilea operațional, unul în Timișoara (tot al doilea din oraș) și încă unul în București, pe lângă cele patru care sunt deschise în prezent în Capitală. Jumbo mai are câte un magazin și în Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov, Craiova și Sibiu.

Vinde mai multe produse pentru casă decât jucării

În ceea ce privește vânzările pe tipuri de produse, Jumbo realizează aproape o treime (28%) din vânzările de jucării și produse pentru copii (activitate de bază), cea mai mare parte din vânzările sale provenind din categoria produselor pentru casă (38%). 

Cititi si: Jumbo va deschide magazinul din Iaşi în luna octombrie. Retailerul grec are un hectar pe bd. Socola

Comentarii