Un ordin al Ministerului Finanţelor conţine mai multe prevederi aplicabile tuturor asociaţiilor de proprietari.
Municipalitatea a atras ieri atenţia asociaţiilor de proprietari că au apărut noi prevederi legale aplicabile lor. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Sebastian Buraga, a intrat în vigoare un ordin al ministrului Finanţelor Pubice (nr. 3103/2017) privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial. Într-o anexă a ordinului este prezentat şi un model de listă de plată cu cerinţele minimale şi, totodată, specifică faptul că modelul adoptat de fiecare asociaţie trebuie să fie aprobat de adunarea generală a proprietarilor.
„De asemenea, actul normativ în cauză stabileşte procedura de arhivare a documentaţiei asociaţiilor de proprietari şi menţine prevederea legală privind întocmirea situaţiei elementelor de activ şi de pasiv lunar, pentru verificarea înregistrării corecte în contabilitate a operaţiunilor efectuate“, se arată într-un comunicat al Primăriei.
Conform sursei citate, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari/ locatari constituite la nivelul municipiului Iaşi trebuie să ia act de respectivele prevederi şi să le pună în aplicare. Municipalitatea a transmis asociaţiilor că pot obţine informaţii suplimentare la Serviciul Asociaţii Proprietari, serviciu responsabil cu monitorizarea respectării prevederilor legale aplicabile acestui tip de organizaţii.