luni, 23.05.2022
EXCLUSIV - ultimele calcule de la nivel guvernamental arată că numai sectorul ieşean al Autostrăzii Unirii, adică de la Moţca la Ungheni, pe Prut, ar costa acum nu mai puţin de 2,5 miliarde de euro. Aceasta înseamnă practic o dublare a costurilor, faţă de calculele anterioare, bazate pe alte preţuri ale materialelor de construcţii. Estimarea a fost menţionată de consilierul ministerial Cătălin Urtoi, în cadrul unui interviu în studioul tv al Ziarului de Iaşi, interviu ce poate fi viziont integral astăzi. Până să fie gata autostrada, ieşenii vor vedea încă din acest an sistemul „2 plus 1” aplicat pe o şosea intens circulată din judeţ.
La nodul A7-A8 de la Paşcani, prima va ajunge autostrada A7, cea dinspre Ploieşti-Bacău, a declarat Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, într-un interviu acordat în studioul tv al Ziarului de Iaşi, interviu care poate fi audiat integral mai jos. „A8 e mai întârziată, dar nu e disperare, decât din partea celor care nu au încredere”, a adăugat el.
Dacă segmentul montan - şi cel mai scump, aproape 6 miliarde de euro - ar putea să primească avizul de mediu etapizat, cele două capete (Moţca - Tg. Neamţ/Leghin şi Miercurea Nirajului - Tg. Mureş) să intre în competiţia directă pentru finanţare prin PNRR. Până la sfârşitul anului ar trebui să fie gata şi acordul de mediu pentru cei 151 km din zona de munte. În schimb, de la Moţca spre est lucrurile stau bine doar până la Leţcani.
Consilierul ministrului a explicat că nici până acum nu a fost stabilit traseul Centurii ocolitoare Nord, parte a A8, unde au intrat în discuţie cinci variante, mai apropiate sau mai depărtate de municipiul Iaşi. Proiectantul trebuie să meargă pe teren, a indicat el o primă condiţie necesară pentru ieşirea din acest impas, care ţine de şapte luni.
Consilierul a atras atenţia că estimarea pentru întregul sector ieşean al A8, Moţca-Iaşi-Ungheni, s-a dublat între timp, ajungând la 2,5 miliarde de euro, iar competiţia pentru obţinerea de fonduri europene (prin Programul Operaţional de Transport) se va desfăşura cu un singur criteriu: primul venit, primul finanţat.
Cătălin Urtoi a vorbit şi despre măsurile de siguranţă aplicate pe şosele, ca soluţii rapide până la finalizarea autostrăzilor. Cum fondurile pentru crearea sistemului alternativ „2 plus 1” au ajuns doar pe DN 2, şi doar din sud până la Bacău, la minister i s-a propus să solicite un proiect pilot, pe care îl vedem acum pe o distanţă de câteva sute de metri, între Bălţaţi şi Tg. Frumos: parapetele despărţitoare montate pe axul drumului.
Până în noiembrie proiectul se va finaliza şi dincolo de Târgu Frumos, unde tocmai a început o campanie de asfaltare până la intersecţia cu DN 2/ E 85. Aici va fi aplicat direct sistemul „2 plus 1” - două benzi pe un sens şi una pe celălalt sens, care vor alterna pe anumite distanţe de-a lungul a 14 km. În acest fel, spune Cătălin Urtoi, nu vom mai avea acostament lărgit, ci trei benzi cu lăţimea standard de 3,5 metri. Acostamentul nu va dispărea acolo unde rămâne o bandă, spune el, ci va fi unul cu piatră. El nu va permite circulaţia autovehiculelor, dar maşinile vor putea să iasă de pe carosabil în caz de urgenţă sau avarie.
Cuvinte cheie: + zdi tv, urtoi, a8, autostradă
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Creşterea preţurilor la energie a adus venituri suplimentare la buget de miliarde de lei
Biden avertizează că SUA vor apăra militar Taiwanul dacă Beijingul invadează ţara
Florin Cîţu critică PSD din cauza anunţului privind introducerea cotei progresive de impozitare
Program de spectacole la Teatrul Luceafărul în săptămâna 24-29 mai 2022
Becali îl ironizează pe primarul Pandele: Felicitări, pentru cupă! Ai muncit un an pentru CFR
Emblematica chitară a lui Kurt Cobain, adjudecată la 4,5 milioane de dolari
Jumătate dintre români vor să-şi cumpere maşini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea
Fenechiu: PNL nu este dispus să renunţe la cota unică. Este una din liniile roşii
Un tânăr de 21 de ani a murit sub privirile tatălui său. Cei doi lucrau împreună
Militar rus: „Eram murdari şi obosiţi. Oamenii din jurul nostru mureau”
Schimbare majoră la admiterea la liceu. Notele din gimnaziu nu vor mai fi luate în calcul
Editura JUNIMEA şi revista SCRIPTOR invită publicul marţi la un dialog cultural
Cum a făcut România jocurile politice ale Rusiei. Abia de acum vine greul!
Averile miliardarilor din industria alimentară şi energetică au crescut cu 453 de miliarde de dolari
Canalul de Suez aduce Egiptului venituri de circa 7 miliarde de dolari în actualul an fiscal
Alarmă falsă în Grecia. Turistul englez bănuit ca ar fi avut variola maimuţei are de fapt varicelă
Echipa FC Porto a câştigat duminică a XVIII-a oară Cupa Portugaliei
Cannes 2022: Cristian Mungiu radiografiază xenofobia care macină Europa
Cum iroseşte România o importantă sursă de energie în aşteptarea legislaţiei privind investiţiile
Un feribot a luat foc în Filipine: cel puţin şapte persoane şi-au pierdut viaţa (VIDEO)
WhatsApp nu va mai funcţiona pe versiunile de iOS lansate în 2016 şi 2017
Primul abandon important în proba mersului fără mâncare, după 660 km parcurși
Fondul de salarii lunar din Iaşi cu tot cu taxe şi impozite se ridică la circa 900 milioane de lei
Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)
300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie
Licitaţie majoră a ApaVital: extindere înspre Mogoşeşti şi Scânteia
Doar 15 cazuri de COVID-19 peste weekend la Iaşi. Recorduri negative şi la nivel naţional
Spitalul Mitropoliei s-a extins: o investiţie de 2 milioane de euro
Proiectul Sălii Polivalente Iaşi, preluat la Guvern. Investiţia a ajuns la 340 milioane lei.
Cum se modernizează un punct vamal aglomerat, cu cozi de 15 km?
CJ înfiinţează poimâine Asociaţia „Iaşi Infrastructură”. Primul proiect: centura Hârlău
Programul din Arhiepiscopia Iaşilor pe această săptămână: ce vor face ierarhii?
Se caută manager pentru cea mai mare maternitate din Moldova. Economiştii, bineveniţi
Centru Oncologic nou în zona Codrescu: trei clădiri vor fi demolate
Nu vezi un indicator rutier ascuns în vegetaţie? Iată cum judecă instanţa!
Deţinuţii ieşeni, testaţi în masă pentru depistarea hepatitei
Iată-l pe cel mai perseverent infractor din traficul ieşean!
Au fugit din faţa a trei rânduri de tancuri. Sunt fugăriţi acum şi de statul român
Bubuiturile care au speriat în plină noapte un sat de lângă Iaşi: era un antrenament
Enache rupe tăcerea după despărţirea de Iaşi: “M-au bulversat!”
(FOTO) Accident la Moara de Foc: Impact între o motocicletă şi o maşină
(VIDEO) Urs filmat la Raliul Argeşului, în timp ce mută un balot de paie
Nichita DANILOVBiberonul |
Ciprian IFTIMOAEIDespre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II) |
Michael ASTNERMamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.