Metoda TikTok: Cum a intrat platforma chinezească Temu în UE și în România și cum face ravagii în comerțul online fără ca cineva să o poată verifica

marți, 23 aprilie 2024, 18:31
1 MIN
 Metoda TikTok: Cum a intrat platforma chinezească Temu în UE și în România și cum face ravagii în comerțul online fără ca cineva să o poată verifica

Un uriaș s-a strecurat pe nesimțite în e-comerce-ul occidental și zguduie din temelii concurența: platforma chinezească de e-comerce Temu. Dintr-un jucător mic, firma chinezească a ajuns să ameninț e platforma Amazon și, în numai 2 ani, să ajungă la peste 45 de milioane de utilizatori numai în statele UE.

Temu e pe cale să facă în e-comerce-ul european ceea ce a făcut TikTok în social-media americană: era prea târziu pentru a mai aduce uriașul sub control.

Financial Times pune lupa pe Temu, Forbes numără deja prejudiciile din piață, Federația Organizațiilor Consumatorilor Germani nu reușește să impună măsuri de protecție, iar Uniunea Europeană, trezită de Raportul privind Piața Unică, al lui Letta, abia acum își pune problema unui jucător care trece peste reguli ca să crească într-o lună cât alții într-un an.

O promovare costisitoare și agresivă, o navigare dincolo de regulile occidentale de protecție a consumatorilor, mergând pe prețuri de dumping potrivit regulilor chinezești de a face comerț global și cu linii de aprovizionare care o iau pe scurtătura lanțurilor globale care-i încurcă concurența, Temu amenință piața unică și face concurență neloială jucătorilor europeni și români care respectă regulile comerțului și ale protecției consumatorilor.

Financial Times scrie despre mecanismele prin care uriașul chinez a luat cu asalt, prin promovare agresivă si penetrând regulile comerțului occidental, piața americană și europeană.

Când vorbim de jucătorii români din e-comerce, vorbim de un adevărat hub regional, pe locul 3 în statele ECE, care produc anual peste 3% din PIB. Citește mai mult pe cursdeguvernare.ro.

Comentarii