Ministerul Transporturilor nu are nimic în plan pentru Centura Paşcaniului

sâmbătă, 23 noiembrie 2019, 02:57
2 MIN
 Ministerul Transporturilor nu are nimic în plan pentru Centura Paşcaniului

Chiar şi aşa, proiectul a „mâncat“ deja câteva milioane de lei

La începutul lunii septembrie, deputatul Marius Bodea l-a întrebat pe ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, ce se mai aude cu şoseaua de centură a municipiului Paşcani. Cuc nu s-a grăbit cu răspunsul şi, fix două luni după înregistrarea interpelării, a părăsit Palatul Victoria cu tot cu Guvernul Dăncilă. Două săptămâni mai târziu, noul ministru, Lucian Bode, a răspuns că „proiectul nu se regăseşte în Master Planul General de Transport al României, document care stabileşte strategia pe termen mediu în domeniul transporturilor, gestionat de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor“ (denumirea portofoliului în Cabinetul Orban). 
 
Ministrul aminteşte însă că „obiectivul de investiţii a făcut obiectul contractului de servicii «Asistenţă tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi documentaţiei de atribuire pentru variantele de ocolire Paşcani, Roman, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei», finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007-2013“. Potrivit paginii de internet a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, contractul s-a derulat pe parcursul a 15 luni, în 2010-2011, şi a costat 4,1 milioane de lei, din care 2,85 milioane fonduri europene. 
Şoseaua de centură de la Paşcani urma să înceapă de la pasarela de la Blăgeşti, să treacă peste un pod nou peste Siret, pe lângă staţia de spălare a vagoanelor CFR, trecând prin Vatra, prin Sodomeni, până în Gâşteşti, locul unde s-ar fi intersectat cu DN 28A. Valoarea proiectului la acea vreme era estimată la 70 de milioane de lei, respectiv la 16,4 milioane de euro, la cursul de atunci.
 
Pe de altă parte, municipiul Paşcani va fi punctul de întâlnire al Autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş cu şoseaua rapidă Ploieşti-Suceava. De altfel, segmentul ieşean al autostrăzii A8, scos la licitaţie în regim de parteneriat public-privat de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, include o parte din Centura (breteaua) Paşcani. Însă nu există un termen clar nici pentru începerea lucrărilor pe porţiunea de autostradă dintre cele două municipii din judeţ, nici pentru cele ale drumului expres.

Comentarii