De Business

Punem punctul pe știi

Alianţa Renault-Nissan intră serios pe piaţa energie printr-un proiect inedit

joi, 08 iunie 2017, 11:30
2 MIN
 Alianţa Renault-Nissan intră serios pe piaţa energie printr-un proiect inedit

Alianţa Renault-Nissan vrea să construiască în Europa o centrală de stocare a energiei electrice cu o capacitate de 100 de megawaţi, sperând să dea bateriilor second-hand ale automobilelor electrice o nouă viaţă, printr-un proiect care ar putea concura cu companiile de utilităţi, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.

La fel ca afacerile Tesla în domeniul stocării energiei, inişiativa Renault-Nissan scoate în evidenţă dorinţa de a dezvolta o piaţă a bateriilor second-hand, încurajând în acelaşi timp dezvoltarea infrastructurii de energie pentru autombilele electrice.

Centrala alianţei Renault-Nissan ar fi suficient de puternică pentru a alimenta cu energie 120.000 de locuinţe sau a suplini rolul unei centrale pe gaze sau cărbune în acoperirea cererii de electricitate în perioadele de vârf de consum, au arătat sursele. În loc să genereze electricitate, centralele de stocare se încarcă în perioadele în care oferta este excedentară şi furnizează electricitate atunci când este nevoie.
 
Susţinătorii acestui sistem spun că astfel de centrale joacă un rol major în eliminarea impredictibilităţii generării de energie eoliană şi solară. Renault-Nissan colaborează cu The Mobility House, companie germană specializată în stocarea energiei, pentru construirea unei mega-baterii care ar fi asamblată din baterii noi sau folosite pentru automobile electrice, a spus una din surse.
 
”Lucrăm împreună cu The Mobility House la mai multe programe, inclusiv la un proiect major de stocare a energiei care este încă în faza de studiu”, a declarat Celine Farissier, purtător de cuvânt al Renault, fără să ofere alte detalii. Producătorii de automobile electrice ar putea profita de crearea unei pieţe pentru bateriile litiu-ion folosite, care nu mai pot furniza energie suficiente vehiculelor.
 
Valoarea mai mare a bateriilor second-hand ar putea ajuta la reducerea costurilor automobilelor electrice, iar mega bateriile sunt o soluţie pentru reciclarea celulelor. Nissan, la care Renault deţine o participaţie de 44%, a construit deja un sistem de stocare a energiei pentru Amsterdam Arena, baza clubului de fotbal Ajax, în parteneriat cu The Mobility House. Sursele au mai spus că centrala Renault-Nissan ar putea fi construită în Germania, unde preţurile energiei sunt mari, iar ţara renunţă la energia nucleară, sau în Olanda.

    

 

Comentarii