Antibioticele din Iaşi bat criza. Vânzări în creştere cu 6%, după primele şase luni ale anului

joi, 14 august 2014, 14:24
2 MIN
 Antibioticele din Iaşi bat criza. Vânzări în creştere cu 6%, după primele şase luni ale anului

Vânzările Antibiotice au „săltat” cu 6% în primul semestru din 2014, iar profitul brut al companiei a crescut cu 19% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucureşti, valoarea veniturilor din vânzări înregistrată în primele şase luni de companie a fost de 149,78 milioane lei, în timp ce profitul brut a atins valoarea 21,87 milioane lei (faţă de 18,4 milioane lei în S1 2013).

 

„Am implementat strategia şi politicile definite prin planul de afaceri pentru anii 2012 -2016, astfel că rezultatele bune obţinute de Antibiotice în primul semestru al acestui an, s-au datorat atât politicii de a-şi extinde portofoliul, dar şi orientării spre pieţele externe, unde gradul de rentabilitate este în creştere”, a declarat Ioan Nani, directorul general al Antibiotice SA.
 
Cu aceste rezultate, Antibiotice şi-a consolidat în primele şase luni poziţia de principal producător de medicamente antiinfecţioase de uz sistemic însă, un aport important la cifra de afaceri au avut-o şi produsele din clasele Preparate Dermatologice, Tract Digestiv şi Metabolism şi Sistem Musculo-Scheletic. Totodată, în primul semestru au crescut şi vânzările hospital cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Orientarea structurii de vânzare către medicamente valoroase terapeutic din portofoliul companiei, combinată cu politici eficiente de promovare şi vânzare precum şi câştigarea de noi clienţi din segmentul hospital privat, a determinat creşterea prezenţei medicamentelor marca Antibiotice în spitale.
 
În privinţa exporturilor, valoarea acestora a crescut cu 7%,ajungând astfel la valoarea de 46,8 milioane lei. Aceste rezultate s-au obţinut din valorificarea substanţei active Nistatină (51%) şi a celor 70 de produse finite înregistrate la export (49%). Şi vânzările de Nistatină, produs pentru care Antibiotice este lider mondial, au crescut cu 15% în primele şase luni.
 
 Noi parteneriate pentru livrarea de produse finite
 

Potrivit directorului Antibiotice, strategia de marketing a companiei vizează extinderea vânzării de produse finite pe pieţele reglementate, în primele şase luni negociindu-se condiţiile comerciale cu cea mai importantă companie din domeniul produselor generice injectabile din SUA, pentru comercializarea a două produse. Totodată, Antibiotice a negociat şi demarat noi colaborări pentru accesul de produse injectabile, comprimate şi forme semisolide (unguente, creme, geluri şi supozitoare) pe pieţele europene (Franţa, Polonia, Cehia etc.). „În aceste condiţii se estimează că exporturile pe pieţele Uniunii Europene vor creşte semnificativ în valoarea cifrei de afaceri la export pe termen mediu şi lung.

 

Pe lângă aceste proiecte noi, iniţiate în primul semestru al anului 2014, Antibiotice are în curs de negociere contracte comerciale pentru accesul de produse finite pe noi pieţe de desfacere din Asia Centrală, Africa de Sud, Africa Sud Sahariană (Etiopia, Angola)”, a precizat Ioan Nani. Principalele destinaţii ale produsele Antibiotice în funcţie de aportul la cifra de afaceri au fost în primele şase luni Europa (Franţa, Ungaria, Germania), Statele Unite ale Americii, Zona Orientului Mijlociu, Rusia şi alte state membre CSI (Azerbaijan, Georgia, Moldova), Asia, Africa.

 

Comentarii