De Business

Punem punctul pe știi

Apele dau din nou în clocot la o mare firmă locală

Salariaţii disponibilizaţi de la Fortus SA pun în discuţie modificarea componenţei Comitetului Creditorilor.

marți, 10 decembrie 2013, 02:50
3 MIN
 Apele dau din nou în clocot la o mare firmă locală
 

 Salariaţii disponibilizaţi de la Fortus, societate aflată în insolvenţă, au solicitat Tribunalului Sindic să ia în discuţie modificarea componenţei Comitetului Creditorilor. Cererea salariaţilor are la bază o licitaţie de valorificare a unor bunuri aparţinând debitoarei, organizată la finele lunii trecute, prin care au şi fost vândute două maşini.

În speţă, reprezentanţii salariaţilor reclamă faptul că din comisia de licitaţie au făcut parte şi doi membri ai Comitetului Creditorilor, pe lângă cei trei membri ce îl reprezentau pe administratorul judiciar. De fapt, potrivit planului de reorganizare, referitor la organizarea licitaţiilor de valorificare, comisia trebuie să fie formată din trei membri desemnaţi de administratorii judiciari. „În procesul verbal de licitaţie nr. 2282/29.11.2013, comisia de licitaţie desemnată de către administratorii judiciari în baza deciziei 2280/29.11.2013 este compusă din cinci membri: trei persoane reprezentând Eurobusiness LRJ SPRL (n.r. – administrator judiciar), o persoane de la Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului – preşedintele Comitetului Creditorilor şi o persoană de la Sindicatul Fortus – membru în Comitetul Creditorilor”, au menţionat salariaţii disponibilizaţi în documentul trimis judecătorului sindic. Acesta nu este un caz singular, deoarece la licitaţia organizată pe 18.11.2010 de foştii administratori judiciari, Sigma IPURL şi Casa de Insolvenţă Transilvania SPRL, comisia de licitaţia a cuprins doi membri ai Comitetului Creditorilor: Sindicatul Fortus şi E.ON Moldova. „Licitaţia din 18.11.2010 constituie obiectul dosarului 102/P/2011 DNA – ST Iaşi”, mai menţionează salariaţii în document. Pe lângă aceste acuze, reprezentanţii salariaţilor disponibilizaţi menţionează că regulamentul în baza căruia sunt organizate aceste licitaţii nu coincide cu regulamentul aprobat de judecătorul sindic odată cu planul de reoganizare. Practic, în procesul verbal al licitaţiei din 29 noiembrie, este invocat de către administratorul judiciar regulamentul de inventar al bunurilor aprobat de Adunarea Creditorilor pe 27 august 2013. Or, potrivit extrasului de şedinţă publicat a doua zi în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, a fost aprobat un nou regulament de valorificare pentru 33 de utilaje şi o diminuare de preţ de 5%. Practic, acest regulament modifică anexa 22 din planul de reoganizare confirmat de instanţă pe 12 iulie 2013, document care nu conţine lista celor „33 de bunuri mobile care se vând de urgenţă”. În plus, salariaţii disponibilizaţi, în frunte cu Florin Rugină, susţin că prin diminuarea cu 5% a preţurilor de vânzare ulterior confirmării planului se diminuează şi valoarea patrimoniului calculat în plan cu circa 9,6 milioane euro. „Onorată instanţă, în conformitate cu art 16 alin 5 din Legea 85/2006 solicităm să procedaţi la modificarea componenţei comitetului creditorilor pentru reintroducerea credibilităţii în îndelungatul proces de insolvenţă în derulare la debitoarea societatea Fortus SA Iaşi”, a notat Florin Rugină în încheierea solicitării. Fortus se află în insolvenţă de aproximativ 6 ani (peste 2100 zile), perioadă în care au administrat societatea trei echipe de administratori judiciari, au fost concepute patru planuri de reorganizare, a fost casată o sentinţă de confirmare a planului de reoganizare de Curtea de Apel Târgu Mureş şi a fost modificată în tot o sentinţă de infirmare a planului de reorganizare de aceeaşi instanţă. (Paul B|LHUC)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii