\N
Maşinile neinscripţionate ale Poliţiei Rutiere fac „ravagii“ printre şoferii care circulă pe drumul european. Numai duminică, poliţiştii de pe cele două Loganuri, alb respectiv albastru şi Opel-ul de culoare roşie aparţinând poliţiştilor de la Biroul Drumuri Naţionale şi Europene (BDNE) au dat 53 de sancţiuni cu amenzi în valoare de aproape 20.000 de lei şi au suspendat şapte permise de conducere. Dintre şoferii amendaţi, 34 au fost pentu depăşirea vitezei, pentru acelaşi lucru fiind amendaţi şi patru dintre cei care au rămas fără permise de conducere. „A fost depistat G.B., de 34 de ani, din Suceava, în timp ce conducea un auto pe DE 583, în afara localităţii Sârca, cu viteza de 89 km/h, limita legală fiind de 50 km/h. Cu ocazia verificării, s-a constatat că şoferul avea permisul suspendat, ocazie cu care a fost deschis dosar penal. De asemenea, acesta a fost amendat cu suma de 1.530 de lei pentru depăşirea limitei de viteză“, a precizat Anca Vîjiac, purtătorul de cuvânt al Poliţiei. În privinţa celor trei autoturisme care acţionează pe drumul european, Opel-ul roşu face cele mai multe „victime“ printre şoferi. Maşina a intrat în dotarea poliţiştilor de la Rutieră care activează în cadrul BDNE, fiind adus de la Poliţia de Frontieră. Un alt autoturism neinscripţionat, un Logan, se află şi în dotarea poliţiştilor care activează prin municipiul Iaşi. De asemenea, alte două Loganuri fără însemnele poliţiei patrulează prin Paşcani. Şeful Serviciului Rutier, Liviu Zanfirescu, spune că această măsură are rolul de a descuraja şoferii care vor să-şi testeze abilităţile de a conduce, dar fără să inducă teamă printre ceilalţi şoferi care respectă regulile de circulaţie. „Maşinile neinscripţionate lucrează mixt, cu autospecialele însemnate. Se lucrează mai mult pentru prevenire şi descurajare, şi nu pentru intimidare. Şoferii trebuie să ştie că drumurile nu sunt făcute pentru testarea capacităţilor maşinilor sau a abilităţilor personale. Numai în acest weekend au fost 13 morţi în accidente rutiere la nivelul ţării. Orice şofer oricât de bun este, la viteze mari poate nimeri peste o porţiune de drum cu denivelări sau pietriş, şi nu mai poate controla maşina, indiferent dacă are o maşină de lux sau vreo funcţie“, a precizat comisarul şef Liviu Zanfirescu, cel care coordonează activitatea Serviciului Rutier.