De Business

Punem punctul pe știi

BrandZ: Google, Apple şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume

joi, 22 iunie 2017, 12:00
2 MIN
 BrandZ: Google, Apple şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume

Google, Apple şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume, arată ediţia din 2017 a unui top realizat anual de BrandZ, potrivit căruia valoarea cumulată a celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 8%, la 3.600 miliarde de dolari, după un avans de 3% înregistrat în urmă cu un an.

Astfel, brandul Google valorează 245,5 miliarde de dolari, Apple 234,6 miliarde de dolari, iar Microsoft 143,2 miliarde de dolari.
 
Valoarea combinată a brandurilor Google şi Apple este echivalentă cu PIB-ul Suediei.
 
Amazon a intrat în top 10 global pe poziţia a patra, în urma unei creşteri de 41% a valorii brandului, la 139 de milioane de dolari.
 
Top 10 mai include în ordine Facebook, AT&T, Visa, Tencent, IBM şi Mc’Donalds.
 
Un număr de 37 de companii tehnologice reprezintă 54% din valoarea celor 100 de branduri incluse în topul global al BrandZ.
 
Valoarea brandurilor tehnologice din Global Top 100 a crescut cu 16% în termeni anuali, comparativ cu avansul de 4% al celorlalte mărci.
 
Cele şapte branduri nou intrate în topul acestui an au legătură cu tehnologia, respectiv YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat, precum şi Xfinity şi Sprint.
 
Mărcile din retail au consemnat şi ele o creştere ridicată a valorii, de 14%, susţinută de comerţul electronic. Esta cazul avansului de 41% consemnat de Amazon şi cel de 20% al Alibaba.
 
Valoarea brandului Adidas a avansat cu 58%, performanţă susţinută de soliditatea ofertei sale de modă şi a iniţiativelor de creştere a popularităţii pe piaţa americană.
 
Un număr de 54 din cele 100 de branduri incluse în top sunt din Statele Unite şi reprezintă 71% din valoarea totală a acestora.
 
În ultimii 12 ani, valoarea brandurilor americane a crescut cu 181%, comparativ cu 102% în cazul mărcilor din alte ţări.
 
În termeni anuali, valoarea brandurilor americane a avansat cu 12%, iar cea a altor branduri a scăzut cu 1%, cu excepţia celor din China, a căror valoare a urcat cu 1%.
 
Un număr de 13 branduri din totalul de 100 provin din China, faţă de numai 1 în urmă cu 12 ani. Valoarea mărcilor chinezeşti a crescut cu 937% în ultimii 12 ani, reprezentând 11% din valoarea top 100.
 
BrandZ notează că vârsta medie a unui brand din top 100 este în prezent de 67 de ani, în scădere de la 83 de ani în 2006.

Comentarii