De Business

Punem punctul pe știi

Cinci lucruri de făcut la început de an

luni, 20 ianuarie 2014, 02:50
3 MIN
 Cinci lucruri de făcut la început de an

 Pentru că încă nu ne-am întâlnit anul acesta prin intermediul articolelelor despre management vă doresc ca noul an să fie cel care va determina o schimbare pozitivă accelerată în practicarea managementului de către fiecare dintre dumneavoastră cu rezultate dintre cele mai spectaculoase asupra performanţelor organizaţiilor pe care le conduceţi.

 

Urarea din debut se bazează şi pe credinţa că anul acesta va fi un an de schimbări pozitive mai rapide în mediul extern, fiind un an în care analiştii prevăd relansarea mai multor industrii şi o creştere mai susţinută a întregii economii româneşti. Ce ar trebui să facă managementul autohton pentru a beneficia de aceste oportunităţi oferite de macromediu şi totodată de optimismul crescut ?
 
În primul rând, ar trebui să treacă foarte repede la acţiune şi să depăşească tendinţa firească de adaptare treptată după perioada de concedii. O energie suplimentară adusă în organizaţie de către managementul companiei câştigă timp preţios în lupta de piaţă cu ceilalţi. Rolul managerului este de a se afla la începutul fiecărui an în mijlocul oamenilor săi şi de a se asigura că operaţiunile pornesc cu toate motoarele încă din primele zile ale anului. În al doilea rând ar trebui să se ocupe de climatul organizaţional şi de alinierea acţiunilor tuturor departamentelor încă de la începutul activităţii dintr-un an. Dacă operaţiunile debutează cu aceleaşi probleme nerezolvate de anul trecut, entuziasmul echipei şi moralul acestora vor scădea cu efecte vizibile asupra rezultatelor organizaţiei. Managementul ar trebui să aibă o atitudine optimistă şi relaxată care să dea încredere echipei şi elan la început de an. Totodată ar trebui să vină cu măsuri punctuale eficiente la problemele din anul trecut care să crească încrederea echipei într-o perspectivă mai bună. Ar fi foarte bine ca începutul de an să înceapă cu realizarea planului de acţiuni care să ofere o direcţie şi coerenţă acţiunilor tuturor departamentelor şi proceselor implicate. Acest plan ar trebui să fie aliniat la planul strategic şi la bugetul organizaţiei care au fost fundamentate la sfârşitul anului anterior. Dacă planul strategic şi bugetul nu au fost încă realizate, începeţi cu acestea însă încercaţi să le fundamentaţi cât mai repede pentru a nu pierde timp în implementare. Este foarte important ca planul de acţiuni să fie realizat împreună cu întreaga echipă managerială şi nu să pară un plan conceput într-un laborator şi impus organizaţiei.
 
Un alt lucru important de făcut este să vă analizaţi comportamentul managerial din anul anterior şi să decideţi ce anume nu a adus rezultatele aşteptate în organizaţie în anul anterior. Este bine ca pentru a obţine rezultate din ce în ce mai bune să decideţi ce trebuie să faceţi dumneavoastră ca manageri şi leaderi ai organizaţiilor pe care le conduceţi. Mă bazez pe această recomandare în special pe binecunoscuta afirmaţie a lui Einstein care spunea că “a face acelaşi lucru şi a te aştepta la rezultate diferite” poate fi una dintre definiţiile nebuniei. Nu în ultimul rând este de dorit ca din planul de acţiuni pe anul în curs al organizaţiei să extrageţi acele acţiuni care trebuie să ducă la o schimbare de substanţă în organizaţie sau care pot avea un impact mare în rezultatele pe care compania dumnevostră le obţine. Acestor acţiuni trebuie să le acordaţi o importanţă mai mare decât celorlalate şi să le asumaţi ca şi obiective personale. Vă urez un an 2014 plin de realizări şi să ne regăsim cât mai des discutând despre tehnici şi practici de management cu impact major în organizaţiile pe care le conducem!
 

 

 

Comentarii