Cum se optimizează un magazin online?

marți, 23 mai 2017, 10:30
3 MIN
 Cum se optimizează un magazin online?

Dacă pasul cel mai simplu pentru a realiza un magazin online este implementarea unei platforme de vânzare, atunci realizarea site-ului e una din cele mai grele etape prin care puteţi să aduceţi mai mulţi cumpărători pe site. Daăa sunteţi interesţti noi ăa recomandăm să contractaţi optimizare seo la firme cu experienţă dovedita în domeniu.

Este important să puteţi îmbunătăţi cât mai mult experienţa cu utilizatorii şi convertirea acestora din vizitatori în cumpărători, în aşa fel încât numărul paşilor de la intrarea în site şi până la plasarea unei comenzi să fie extrem de mic.

Un specialist în optimizări de magazine online şi cu peste 10 ani de experienţă în optimizarea magazinelor pentru a atrage clienţii de pe Google, Dan Bradu, CEO la DanBradu.com,  ne vorbeşte într-un interviu despre modul în care ar trebui să fie optimizat un magazin online pentru a mări rata de conversie.
Ideile pe scurt ar fi următoarele.

În general optimizarea se va face ca şi activitate permanentă în magazinele online. Comunicarea va trebui să fie integrată pentru a optimiza vânzările pe care îl are un magazin online cu site-ul fiind un pilon central.
Costurile sunt strict legate de optimizare şi de marketing şi variază undeva pana la 30000 de euro pe an pentru magazinele mici şi mijlocii. Un magazin online poate fi încadrat în aceeaşi categorie când are în jur de 1000 de produse puse la vânzare în magazinul online.

Dan Bradu ne-a precizat că “ de obicei cele mai mari şanse de a avea succes le au afacerile care sunt construite pe o cercetare de piaţă extrem de solidă, cu produse care implică un interes recent în piaţă şi în tendinţa de creştere dar şi o investiţie iniţială foarte bună şi foarte realistă”.

Antreprenorii ar trebui să înţeleagă şi faptul că afacerile online sunt afaceri ca oricare altele şi că e nevoie de investiţii destul de mari iniţial şi cât se poate de constante pe tot parcursul existenţei magazinului.
Site-urile care fac comerţ online şi sunt făcute de la zero par mai ieftine în momentul în care semnaţi contractul dar devin mai scumpe cu timpul şi sunt şi mai puţin eficiente decât platformele standard cum ar fi Magento sau WordPress la care sute de oameni muncesc constant.

 

“Linkurile sunt foarte importante însa nu ar trebui să fie cumpărate dupa cantitate ci construite natural. E important ca linkurile sa fie mai puţine dar mai calitative”, a mai specificat Dan.
Google penalizeaza toate site-urile care fac spam sau care cumpara linkuri la grămada ceea ce se poate traduce în pierderea traficului lunar de până la momentul penalizării.
Recuperaea site-urilor afectate de aceste penalizări se face cu timpul şi durează până la 1 an.

Ca şi o concluzie, Dan Bradu a mai punctat că “optimizarea seo ar trebui să reprezinte o activitate permanentă în magazinele online. Nu se ştie cum altfel ar putea să supravieţuiască pe termen lung, poate numai cu multă publicitate, mai mult PR, dar şi implicit cu costuri mai mari”.
Cele mai multe astfel de magazine online au nevoie de o optimizare tehnică iniţială şi mai precis de rezolvarea problemelor vitale pentru o bună funcţionare a site-ului.
 

Comentarii