Directorul de la Infecţioase arată cum s-a ratat reabilitarea Pavilionului 3 şi a laboratorului

luni, 08 februarie 2016, 02:53
3 MIN
 Directorul de la Infecţioase arată cum s-a ratat reabilitarea Pavilionului 3 şi a laboratorului

Conducerea Spitalului de Boli Infecţioase „Sfânta Parascheva” respinge acuzaţiile Consiliului Judeţean (CJ) de administrare defectuoasă a banilor alocaţi pentru reabilitarea Pavilionului 3 şi a laboratorului.  

Infecţionistul Daniela Leca, directorul interimar al spitalului, consideră că cei 150.000 de lei, alocaţi de CJ la începutul anului 2015 pentru reparaţii exterioare la cele două corpuri, nu au fost folosiţi din cauza instabilităţii manageriale din unitatea medicală.

În 2015, Spitalul de Boli Infecţioase a avut patru manageri. După ce profesorul Carmen Dorobăţ, managerul care ocupă postul prin concurs, a fost suspendat din cauză că a fost acuzată de luare şi complicitate la luare de mită de procurorii DNA, postul de director a fost ocupat de alţi trei medici, respectiv dr. Andrei Vâţă, dr. Mihnea Hurmuzache şi dr. Daniela Leca.

Potrivit managerului actual, primul document care atestă preocuparea pentru demararea lucrărilor datează din luna mai. „Noi respingem afirmaţiile având în vedere că procedura de atribuire a contractului a fost demarată abia după ce am fost eu am fost numită manager, după 14 iulie. Până atunci a fost o instabilitate managerială, care nu a permis iniţierea unor demersuri şi proceduri. Pe 15 iulie am demarat această procedură, conform normelor. Ulterior, pe 26 iulie, documentaţia de atribuire împreună cu invitaţia de participare au fost publicate pe site-ul spitalului. După o lună, s-a numit o comisie de evaluare a proiectelor care a constat pe 18 septembrie că s-a înscris o singură firmă. Ulterior, verificând şi eu dosarul firmei, am constat că în documentaţie a declarat că are doar 3 muncitori cu care poate să execute această lucrare. Din acest motiv, eu personal am cerut noi clarificări”, a precizat managerul Daniela Leca.

Pe 30 septembrie, după ce firma a precizat că mai poate angaja până la 12 munictori, aceasta a fost declarată câştigătoare. Însă conducerea unităţii nu a demarat lucrările pentru că la începutul lunii octombrie o comisie de la Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate ajungea la Iaşi pentru evaluarea spitalului. „Atunci am considerat oportun să amânăm lucrările pentru că nu era normal să vină comisia să înceapă evaluarea spitalului şi noi să fim cu schele şi mizerie peste tot. După vizita ANMCS, am reluat discuţiile şi am constatat că termentul de execuţie se întindea pe 60 de zile. Ţinând cont de vremea rea care urma să vină şi că plăţile se putea face până la cel mult 15 decembrie, am hotărât să amânăm proiectul pentru anul 2016”, a mai declarat directorul Spitalului de Boli Infecţioase.

În bugetul pe 2016, unitatea medicală a primit de la CJ mai puţini bani pentru investiţii decât anul trecut. CJ nu a mai alocat fonduri pentru repararea şi reabilitarea Pavilionului 3 şi a laboratorului. Dacă, în 2015, spitalul primise pentru realizarea celor două proiecte 150.000 de lei, în 2016 are la dispoziţie, pentru investiţii, în jur de 99.000 de lei.

Din aceştia, peste 58.000 de lei sunt destinaţi unui proiect de consolidare a pavilionului administrativ al spitalului, diferenţa urmând a fi investită în dotări independente.

 

Comentarii