De Business

Punem punctul pe știi

Povestea unui student la medicină care a trecut peste accidentul tragic al părinţilor şi a ajuns pilot de raliuri

FOTO Secretele din spatele unei echipe de raliuri: A ajuns pilot după o mare tragedie

Fiul fostului medic Florin Lunguleac împreună cu un prieten au pus bazele echipajului MDR Rally Team ce va participa zilele acestea la Raliul Iaşului Cotnari.

vineri, 05 septembrie 2014, 01:50
4 MIN

Fiul unui fost medic ieşean este una din marile speranţe ale Iaşului la automobilism. Tânărul a trecut prin momente cumplite în urmă cu saptei ani când părinţii săi au decedat într-un cumplit accident auto. Acesta a trecut peste tragicul eveniment, iar raliul este visul lui, unde speră să ajungă cât mai sus în topuri.

Totodată, tânărul se pregăteşte intens şi pentru cariera de medic, fiind student la Facultatea de Medicină din Iaşi. Împreună cu un bun prieten, cei doi au pus bazele echipajului MDR Rally Team ce va participa zilele acestea la Raliul Iaşului Cotnari. Cu o treime din banii pe care marile echipe îi alocă per etapă, cei doi fac performanţă, clasându-se de mai multe ori pe podium la consursurile de profil. Mai mult decât atât, în acest an, la Bacău au obţinut şi locul I la Raliul Modovei Pambac Bacău, la categoria juniori.  

„Am în sânge acest microb” 
 
Pasiunea lui Octav Lunguleac pentru maşini se trage încă din copilărie. Tatăl său, regretatul medic Florin Lunguleac, care a decedat în urma unui accident rutier în anul 2007, i-a cultivat această pasiune. Împreună, ei mergeau deseori la raliuri, atât în Iaşi cât şi în alte oraşe unde se defăşurau periodic evenimente de acest profil. „Am în sânge acest microb al maşinilor şi memoria tatălui meu care m-a încurajat să-mi urmez visul. În viaţă trebuie să treci prin toate. Eu vreau să fac performanţă”, susţine Octav Lunguleac. Cel de-al doilea membru al echipajului MDR Rally Team, copilot şi mecanic în acelaşi timp este Alexandru Rusu. Absolvent al Facultăţii de Inginerie Mecanică din cadrul Universităţii din Manchester, Alexandru Rusu a participat timp de mai mulţi ani consecutiv la Formula Student, cea mai mare competiţie de motorsport din lume dedicată studenţilor. Alexandru Rusu, alături de alţi studenţi din diferite ţări au construit propriul monopost cu care au concurat alături de echipe de top pe faimosul circuit de la Silverstone. „Foarte mulţi «absolvenţi» de Formula Student au fost acceptaţi în marile echipe de motorsport care participă la Formula 1 sau lucrează în prezent pentru companiile multinaţionale din domeniul auto. Eu am ales sa mă întorc acasă deoarece cred că industria auto din România are nevoie de oameni pregătiţi”, a declarat Rusu. 
 
„Daunele pot fi destul de mari” 
 
Astfel, pasiunea pantru maşini i-a adus împreună. Primul pas de la vis la realitate a fost alegerea unui autoturism. Octav Lunguleac şi-a cumpărat o Dacie Logan, un model special pregătit pentru raliuri, omologat de Federaţia Internaţională de Automobilism. Alexandru Rusu a răspuns imediat afirmativ la propunerea lui Octav de a-i oferi suport tehnic. „Octav m-a întrebat dacă vreau să intru în proiectul lui ca inginer mecanic şi să participăm la raliuri. Am zis da. A urmat o aventură pe patru roţi care pentru mine s-a tranformat într-o experienţă inedită”, işi aminteşte Alexandru. De aici, doar un pas a mai trecut şi Alexandru a devenit mâna dreaptă a fostului său coleg de la Negruzzi. Acesta este când în dreapta prietenului său dirijându-l pe traseu, când sub maşină, unde verifică sau repară componenta tehnică a visului lor. „Pentru a putea participa la Campionatul Naţional de Raliu în calitate de copilot a trebuit să urmez cursurile unei şcoli de pilotaj. Loganul este cea mai ieftină maşină de raliu pe care ţi-o poţi cumpăra, fiind totodată şi cea mai fiabilă. Şi piesele acesteia sunt ieftine, iar acest lucru este extrem de important deoarece, după fiecare etapă, daunele pot fi destul de mari”, au spus cei doi coechipieri. Ambii au povestit că un model Subaru, echipat cu toate opţiunile, porneşte de la preţul de 30.000 de euro şi poate ajunge la o sumă de câteva sute de mii de euro. Aceştia speră ca în viitor, cu ajutorul sponsorilor, să participe cu o astfel de maşină la competiţii naţionale şi internaţionale. „Costurile pentru participarea la o etapă de raliu se ridica la 3.000 euro. În aceşti bani intră cauciucurile, taxele de participare, transport, cazare, diurna precum şi toată logistica necesară la faţa locului. Trebuie să ai acolo un service mobil”, a mărturisit Octav Lunguleac.  
 
Sunt în căutare de sponsori 
 
Până acum, cei doi au încercat să se încadreze în suma de 1.000 euro per etapă. „Dacă ai doar această sumă nu poţi să forţezi, să mergi la risc aşa cum merg echipele mari. Ele au patru mecanici. Noi suntem un mecanic şi jumătate şi atunci mergem mai cu prundenţă. Ne ferim cât mai mult de costuri neprevăzute, nedorite”, a explicat Rusu dificultăţile domeniului. În ciuda acestor lacune financiare, echipajul are deja în palmares mai multe distincţii şi premii obtinute la nivel naţional. Cea mai recentă este victoria de la Raliul Modovei Pambac Bacău, unde baieţii au obţinut primul loc la categoria juniori. „Am putea putea ajunge şi mai sus, dar ne trebuie finanţări serioase pentru a face performanţă. Suntem în căutare de sponsori, interesaţi să investească în sport”, a mărturisit Alexandru. Momentan, sponsorii celor doi se pot număra pe degetele de la o singură mână, fiind şi ei tineri antreprenori, cu vârsta sub 30 ani. În prezent doar Moldocar SRL, ATE Tyres şi Vivo Fusion Bar merg pe mâna tinerilor automobilişti ieșeni, încurajând şi sprijinind financiar talentul acestora.   

Comentarii