De Business

Punem punctul pe știi

Iată cum îşi păcăleşte RCS&RDS clienţii cu metoda lunii gratuite

O persoană care a contractat serviciile firmei deoarece societatea îi promitea o lună fără plată a primit în fapt numai trei zile gratuite. Compania a fost amendată de Protecţia Consumatorului.

vineri, 05 iulie 2013, 01:50
2 MIN
 Iată cum îşi păcăleşte RCS&RDS clienţii cu metoda lunii gratuite

Operatorul de cablu şi internet RCS&RDS a fost din nou amendat de către Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului din cauza încălcării unor clauze contractuale. Pe data de 28 martie, compania a semnat un contract cu un consumator, iar a doua zi i-au fost instalate serviciile.

 

Conform contractului, consumatorul trebuia să beneficieze de o lună calendaristică gratuită, în care nu va plăti tariful lunar. Potrivit aceluiaşi document, prin „lună calendaristică” se înţelegea şi orice fracţiune de lună în care a fost activat serviciul nou, motiv pentru care operatorul economic a aplicat scutirea de la plata tarifului doar pentru  3 zile, pentru intervalul 29 – 31 martie. Conform altor prevederi contractuale, operatorul economic are la dispoziţie un interval de 90 de zile în care poate să instaleze serviciile contractate de client, interval care, în anumite condiţii poate fi prelungit cu încă 90 de zile. Fiind în discuţie un termen atât de îndelungat şi raportat la modul în care operatorul economic înţelege să aplice beneficiul „lunii calendaristice” gratuite rezultă că acesta poate oricând să reducă sau chiar să anuleze acest beneficiu, din moment ce poate alege ca instalarea serviciilor să se facă la sfârşitul lunii. Astfel, consumatorul ar încheia contractul la o anumită dată, considerând în mod legitim că va beneficia de acel avantaj al lunii gratuite, pentru ca ulterior să constate că operatorul economic, alegând momentul instalării la sfârşitul intervalului lunar să anuleze sau să micşoreze acel beneficiu. Potrivit comisarilor, operatorul economic a interpretat unilateral clauza contractuală, în discuţie fiind pusă „o lună calendaristică gratuită" şi nu „prima lună calendaristică gratuită”, asigurându-şi astfel un avantaj în defavoarea consumatorului. Contractul respectiv, fiind încheiat pe o perioadă de 12 luni, fără prevederea expresă ca beneficiul gratuităţii se acordă numai în prima lună, rezultă că acel avantaj poate fi acordat în oricare din lunile în care se derulează contractul. „Rugăm consumatorii aflaţi în aceeaşi situaţie să ni se adreseze pentru a putea dispune măsuri de remediere corespunzătoare, de la caz la caz”, a declarat Marian Grigoraş, comisar şef al CRPC Iaşi. Comisarii au amendat RDS&RCS cu 5000 lei şi au dispus să îi fie acordată acea gratuitate consumatorului în luna dorită de acesta.
 

 

 

Comentarii