În ce clasă ai nimerit la liceu după repartizarea computerizată? REZULTATE

marți, 15 iulie 2014, 01:59
2 MIN
 În ce clasă ai nimerit la liceu după repartizarea computerizată? REZULTATE

Absolvenţii de gimnaziu vor afla la ce liceu au intrat cu media de admitere.

Repartizarea computerizată s-a făcut zilele acestea, urmând ca de la mijlocul săptămânii să înceapă cea de-a doua sesiune de înscrieri pe locurile rămase libere. Tot atunci vor prinde un loc la liceu şi elevii care nu au completat corespunzător lista cu opţiuni.

REZULTATELE ADMITERII LA LICEU (admitere.edu.ro)

Conform datelor furnizate de către IŞJ, clasa a VIII-a au terminat-o un număr de 8.613 elevi, dintre care 1.400 sunt corigenţi, aceştia din urmă urmând să susţină în luna august examenul de corigenţă pentru a se putea înscrie apoi la celalalte etape de admitere. Au fost validate pentru examenul de admitere 4.686 de cereri, iar pe lângă acestea există un număr de 1.157 de elevi care s-au înscris la şcolile profesionale şi un număr de 540 de elevi care au intrat la liceele vocaţionale, prin intermediul unor probe. Mai avem un număr de 100 de elevi din Iaşi care au plecat la şcolile din alte judeţe, însă numărul acestora este completat de cei care au venit din alte judeţe la noi, mai exact un număr de 131 de elevi.

Există însă un număr de 172 de elevi care nu s-au înscris nici la şcoala profesională, nici în aplicaţia pentru admiterea în liceu. În urma unor explicaţii cerute de Inspectoratul Şcolar, motivul principal pentru abandonul studiilor este sărăcia, părinţii neavând bani să-şi întreţină copiii mai departe la şcoală.

„Cred că vom face împreună cu directorii şcolilor respective un demers de convingere, mergând până la a căuta soluţii de burse, de susţinere pentru cazarea într-un internat sau o navetă şi de a convinge mai ales familiile că e important ca ei să îşi continue învăţătura“, a declarat public Camelia Gavrilă, inspector general al IŞJ Iaşi. Tot în această sesiune, 39 de elevi romi s-au înscris pe locurile special destinate acestora.

Comentarii