De Business

Punem punctul pe știi

O treime din afacerile Antibiotice SA vin din exporturi

Anul trecut, vânzările pe pieţele externe au urcat cu 14% faţă de anul anterior.

vineri, 07 aprilie 2017, 01:50
2 MIN
 O treime din afacerile Antibiotice SA vin din exporturi

Veniturile din exporturi ale companiei Antibiotice SA au crescut în 2016 cu 14% faţă de anul anterior. Ca atare, ponderea vânzărilor pe pieţele externe în cifra de afaceri a societăţii a ajuns la 31%, faţă de 28% în anul 2015. 

Conducerea societăţii spune că aceste rezultate s-au obţinut atât din valorificarea substanţei active „Nistatină”, Antibiotice fiind lider mondial în producţia acestei substanţe, cât şi a celor 70 de produse finite înregistrate la export. Piaţa Statelor Unite ale Americii a înregistrat cel mai mare procent de creştere în anul 2016, comparativ cu anul anterior, generat atât de creşterea volumelor de produse sterile penicilinice forme finite cât şi de „Nistatină”, substanţă activă, unde livrările au crescut cu 25%.

Produsele antiinfecţioase, cele pentru tractul digestiv şi metabolism, cardiovasculare şi dermatologice au înregistrat anul trecut cea mai mare pondere în exporturile de produse finite ale companiei ieşene. Conducerea Antibiotice SA anunţă că în perioada următoare va continua modelul de creştere a afacerilor prin deschiderea de noi reprezentanţe locale sau prin parteneriate de promovare exclusivă a produselor companiei. Reprezentanţa Antibiotice SA din Vietnam, deschisă în 2016, va deveni operaţională din acest an în scopul dezvoltării vânzărilor pe această piaţă emergentă, cu potenţial semnificativ de creştere, se arată într-un raport transmis Bursei de Valori din Bucureşti (BVB). Antibiotice SA a încheiat anul 2016 cu un profit net de 30,4 milioane lei, în creştere cu 12% comparativ cu cel înregistrat în anul 2015, când s-a situat la nivelul de 27,1 milioane lei. Compania a încheiat anul trecut cu venituri totale din vânzări de 332,4 milioane lei.

„Creşterea echilibrată a cifrei de afaceri şi a profitului se bazează pe un plan de afaceri bine conturat şi adaptat continuu la realităţile pieţei farmaceutice. Cele mai importante acţiuni ale noastre au fost orientate spre analiza atentă şi consolidarea pieţelor interne şi internaţionale, păstrarea calităţii şi competitivităţii produselor noastre, realizarea de parteneriate strategice, prin investiţii şi cooperări, pentru asigurarea premiselor dezvoltării pe termen mediu şi lung a firmei”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice SA. Cu o cotă de piaţă de 18,3%, societatea şi-a menţinut şi anul trecut poziţia de lider pe piaţa genericelor şi a medicamentelor fără prescripţie medicală vândute în spitalele din România, potrivit documentului transmis BVB. De asemenea, fabrica de medicamente din Iaşi a fost anul trecut lider în vânzări cantitative pe întreaga gamă de unguente (cotă de piaţă 28,5%) şi supozitoare (cotă de piaţă 42,6%). 

Comentarii