De Business

Punem punctul pe știi

Un ieşean a avut parte de o călătorie de coşmar din Germania spre ţară

Bărbatul a fost preluat din punctul de întălnire cu o întărziere de 16 ore. Soferul asculta manele cu volumul dat la maxim.

sâmbătă, 20 septembrie 2014, 01:50
5 MIN
 Un ieşean a avut parte de o călătorie de coşmar din Germania spre ţară

Un ieşean susţine că a avut parte săptămâna trecută de cea mai neplăcută călătorie posibilă, în timp ce se întorcea din vacanţa petrecută în Germania. Răzvan M., spune că în drum spre Germania nu a avut deloc probleme.

Nemulţumirile sale sunt legate strict de călătoria retur către Iaşi. Deşi şi-a făcut rezervare cu zece zile înainte de cursa retur spre Iaşi, ieşeanul susţine că a avut parte numai de neplăceri, fiindu-i încălcate toate drepturile posibile, după cum s-a exprimat acesta. Ieşeanul a făcut rezervare la firma Romfour pentru cursa ce urma să plece din Germania sâmbătă, 13 septembrie, preluarea, spune acesta, fiind făcută de regulă în jurul orei opt dimineaţa. Ieşeanul a menţionat că a fost contactat cu o zi înainte de şoferul firmei pentru a-l întreba dacă are rezervare. Totodată, conform relatării acestuia, acelaşi şofer i-ar fi spus că îl va suna cu o oră înainte de a-l prelua de pe traseu. “Am aşteptat până în jurul prânzului. Nu m-a contactat. L-am sunat pe şofer şi mi-a spus că are nişte probleme în Olanda. Probleme, iar probleme, s-a făcut după amiază aşa că am sunat la firmă”, a povestit jurnaliştilor clientul Romfour. Acesta a adăugat că abia duminică, 14 septembrie, la ora 00:12, cu o întârziere de 16 ore, a ajuns transportatorul cu un microbuz 8+1, şi a început călătoria spre Iaşi.

 
 
Doar un singur şofer
 
 
Drumul prin Germania a fost un veritabil chin pentru client, care a adăugat că viteza cu care microbuzul se deplasa pe autostradă era de 80 km/h. “«Dom´le, suntem pe autostradă şi dumneavoastră aţi întârziat» îi spuneam şoferului, care îmi răspundea că «Nu e problema dumneavoastră! Eu sunt şofer, eu fac ce vreau!»”. În Cehia, duminică noaptea spre luni, şoferul ar fi făcut un nou popas pentru a mai dormi două ore, a subliniat ieşeanul, iar în România, la Piatra Craiului o altă oprire, tot de două ore, pentru ca şoferul să stea la masă. Ieşeanul este intrigat de ce un singur şofer a trebuit să facă întregul traseu. “Dumneavoastră vă închipuiţi în ce nesiguranţă am fost? O rută înfernală: nemâncat, nedormit, stai chircit într-un microbuz. Un animal dacă trebuie să îl duci la abator tot trebuie să îi asiguri nişte condiţii. Când îi spuneam şoferului lucrurile astea îmi dădea drumul la muzică la maximum, îmi punea manele. Mi-a spus că dacă îi mai spun ceva mă dă jos din maşină. Că el face ce vrea, ameninţări”, a mai povestit Răzvan. Clientul afirmă că deşi a sunat la oficialii firmei şi aceştia i-ar fi garantat că un alt şofer îl va înlocui pe drum pe cel plecat din Olanda, acest lucru nu s-a întâmplat. “A aşteptat la popas să se adune toate maşinile acestei firme care plecaseră cu călători duminică dimineaţă. Erau pasageri ai cursei de duminică. Nu pot să înţeleg. Dacă eu am fost în cursă de sâmbătă de ce trebuie să ajung la Iaşi cu cei din cursa de duminică. Am ajuns cu 24 de ore întârziere”, a relatat ieşeanul. El spune că a ajuns “obosit şi ca vai de capul meu” la serviciu din pricina problemelor cu transportatorul. Răzvan M. a menţionat jurnaliştilor că va sesiza Protecţia Consumatorilor şi Autoritatea Rutieră Română în acest caz.
 
 
“Este o cursă cu maşina, nu cu avionul”
 
 
Contactat telefonic, reprezentantul Romfour de la Departamentul Reclamaţii spune însă că ieşeanul a fost sunat şi informat din timp despre anularea cursei de sâmbătă. “El a calculat de când şi-a făcut el rezervare. A spus că a făcut patru zile pe drum dar nu a făcut atât”, a precizat reporterilor oficialul Romfour. “Din 200 de clienţi câţi au venit în seara aia cu noi, doar el a fost nemulţumit. Am înţeles că a fost într-o vacanţă şi a întârziat. Vă daţi seama, este maşină. Dacă prinzi o aglomeraţie sau se întâmplă un accident pe autostradă nu poţi să mai mergi cu 120-130 km/h. Este o cursă cu maşina, nu o cursă cu avionul. Mai ales că este transport la destinaţii. A sunat pe numărul de reclamaţie, a vorbit urât cu fata de la Reclamaţii, a avut un limbaj nepotrivit  şi cu mine. Vă daţi seama, mai ales că şoferul a dormit trei ore, el a spus că merge încet. Dacă el avea platformă, remorcă după el, viteza în Germania este de 80 km/h. Noi mai mergem cu 100-110 km/h dar pe riscul nostru”, a mai spus acesta. Ulterior, ne-a contactat telefonic Rudy Hödl, responsabil comunicare, media şi marketing în cadrul Romfour. Acesta ne-a rugat să îi transmitem mai multe date despre sesizarea ieşeanului pentru a fi furnizat “Ziarului de Iaşi” un răspuns cât de poate de complet privind acest episod. În urmă cu două zile, reprezentantul Romfour ne-a transmis un e-mail cu următorul conţinut:.“Am demarat ancheta internă privind reclamaţia clientului din Iaşi. Primul pas este identificarea şoferului, urmând să purtăm o discuţie pentru lămurirea tuturor aspectelor”.
 
 
37 de reclamaţii la Protecţia Consumatorului
 
 
În cursul acestui an, în evidenţa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor figurează 37 de reclamaţii privind nereguli în serviciile oferite de transportatori. Ieşenii au sesizat organele competente în privinţa comportamentului necorespunzător al şoferilor dar şi pentru condiţii improprii de călătorie, a specificat comisarul-şef Marian Grigoraş. Un alt aspect reclamat de ieşeni este refuzul transportării persoanelor cu handicap de către firmele de profil. Firmele de transport au mai fost acuzate de neonorarea rezervărilor de călătorie, respectiv de perceperea unor sume suplimentare în contul călătoriei. “În urma verificărilor, au fost aplicate un număr de cinci sancţiuni contravenţionale cu avertisment”, a declarat Grigoraş.
 

 

Comentarii