Viitorii studenţi, ademeniţi cu o expoziţie originală la Facultatea de Mecanică

joi, 17 iulie 2014, 01:59
3 MIN
 Viitorii studenţi, ademeniţi cu o expoziţie originală la Facultatea de Mecanică

În faţa Facultăţii de Mecanică au fost expuse mai multe maşini proiectate şi realizate de profesori şi studenţi.

Tinerii absolvenţi de liceu care doresc să se înscrie la Mecanică au o adevărată surpriză în momentul în care merg la facultate. Aceştia pot admira la intrarea în clădire o miniexpoziţie formată din cinci maşini proiectate şi create de profesorii şi studenţii acestei facultăţi.

GALERIE FOTO

Prima a fost realizată în anul 2009 de către profesorul Gabriel Ursescu împreună cu patru dintre studenţii săi. Rezultatul a fost de fapt lucrarea de licenţă cu care studenţii şi-au obţinut diploma de ingineri.

„Aceste maşini sunt proiectele studenţilor din anii terminali, prima maşină a fost o premieră naţională, a fost prima de acest gen din România, chiar dacă este o producţie artizanală. La a doua maşină au lucrat două echipe de studenţi, în 2010, apoi în 2012 am avut încă trei studenţi cu care am lucrat. Realizarea unui astfel de proiect durează cam şase luni şi este vorba de muncă în genunchi. Cel puţin în ultimele trei săptămâni, înainte de licenţa de anul acesta ajungeam acasă în jur de 2 noaptea. Maşina de anul acesta este cred eu cea mai reuşită, observ o evoluţie calitativă de la an la an“, a declarat Gabriel Ursescu, profesorul care a proiectat şi desenat maşina de anul acesta. Studenţii care l-au ajutat să o transforme dintr-o schiţă într-o maşină adevărată au muncit cu el cot la cot, iar rezultatul este unul pe măsură.

Lucrarea de licenţă de anul acesta la care au lucrat cu elevii săi este vedeta expoziţiei. Vorbim de o maşină transformată, o tricicletă cu două roţi în faţă şi una dublă în spate, de culoare roşie, fără capotă, care îmbină elegant un design de maşină cu unul de motocicletă.

„Conceptul este nou, este vorba de braţul din spate, am testat-o şi funcţionează foarte bine. Am lucrat împreună cu 8 studenţi timp de cinci luni la ea. Pe prima maşină am făcut-o în 2009 ca să arăt că se poate şi la noi, anul acesta am făcut această maşină ca să arăt că, dacă este susţinere financiară, acest proiect ar putea fi o afacere de succes. Cred că sunt oameni care ar cumpăra aşa ceva. O astfel de maşină, dacă s-au produce pe piaţă, cred că ar costa în jur de 20.000 de euro“, mai spune profesorul Ursescu.

Pentru teste de viteză şi manevrabilitate va merge la Bacău vara aceasta, unde există o pistă de carting care să le permită testele. Ca să realizeze acest proiect, studenţii şi profesorul lor au pus mână de la mână şi au făcut din banii lor tot. Investiţia ajunge pe undeva la 3.000 de euro, doar mate­rialele, fără să mai punem orele ne­sfârşite de muncă în atelier. Studenţii care au reuşit să pună în practică proiectul profesorului Ursescu şi care au realizat atracţia acestei expoziţii sunt: Vlad Rarinca, Şerban Atomei, Ciprian Chetroi, Vlad Tănăsucă, Alexandru Axinte, Nicolae Grojdieru şi încă doi ingineri, foşti studenţi: Ştefan Ciubotariu şi Andrei Uricaru.

„Mă bucur că de la tema noastră de licenţă s-a pornit acest spirit, de la maşina noastră din 2009 au început să alţi studenţi să-şi facă lucrările de licenţă astfel. Astfel arată şi după terminarea facultăţii ceea ce au învăţat. Produsele sunt tot mai bune de la an la an, se îmbunătăţesc vizibil lu­crările de licenţă“, a spus Ionuţ Chirica, inginer şi fost student care a muncit la prima maşină construită la Mecanică.

Atât în opinia profesorului îndru­mător, cât şi în opinia studenţilor săi, acest gen de proiecte sunt binevenite deoarece tinerii învaţă astfel cum să pună teoria în practică. Pentru cine doreşte să vadă maşinile expuse în faţa Facultăţii de Mecanică din cadrul UTI, miniexpoziţia va mai fi deschisă timp de o săptămână.
 

Comentarii