Vizibilitate sub 100 metri la Aeroportul Iaşi – distanţă parcursă de avion într-o secundă

marți, 08 decembrie 2015, 02:59
3 MIN
 Vizibilitate sub 100 metri la Aeroportul Iaşi – distanţă parcursă de avion într-o secundă

Numeroase curse au fost anulate zilele trecute, altele fiind deviate la Bacău sau chiar Chişinău. Vizibilitatea a coborât şi până la 100 metri, distanţă pe care un avion o parcurge într-o secundă.

Timp de două zile, ceaţa a transformat zborurile de pe aeroportul ieşean într-o loterie. Pasagerii îmbarcaţi la Iaşi nu ştiau dacă avionul va mai decola, iar cei plecaţi spre Iaşi nu mai ştiau unde vor ateriza.

S-a ajuns în situaţia ca zborul Bergamo – Bacău de duminică să aterizeze la Iaşi, în timp ce zborul Londra – Iaşi operat de Wizz Air să ajungă la Chişinău. Echipamentele de ghidare ale Aeroportului s-au dovedit inutile, companiile preferând să-şi devieze cursele spre aerogări unde condiţiile meteo erau mai bune.

Ziua de duminică, aeroportul a fost aproape închis din cauza ceţii. Cursa Tarom Roma – Iaşi, care trebuia să aterizeze la 13.50, a fost deviată la Otopeni.

Cursa Blue Air Bergamo – Bacău a fost deviată spre Iaşi.

Cursa Blue Air Londra – Iaşi a aterizat normal la Iaşi, la ora 16.50.

În schimb, cursa de pe acelaşi traseu operată de Wizz Air nu a putut ateriza la Iaşi la 18.20, fiind redirijată spre Chişinău. Pasagerii cursei au trăit o adevărată epopee, ajungând la Iaşi abia în jurul orei 2 noaptea, după ce autobuzele cu care plecaseră din Chişinău au stat o oră şi jumătate în vama de la Albiţa.

Cursa Bucureşti – Iaşi, cu aterizarea la 18.20, şi cea retur, cu decolarea la 18.50, au fost anulate de Tarom, din cauza vizibilităţii reduse, ca şi cursa dinspre Bucureşti de la ora 22.45.

Nici Blue Air nu a avut mai mult noroc. Cursa dinspre Bucureşti nu a mai aterizat la Iaşi la ora 21.30, fiind deviat spre Suceava.

În schimb, cursa Tarom Bucureşti – Suceava a aterizat la Iaşi, la ora 19.00.

Ziua de luni a debutat în aceleaşi condiţii. Una după alta, au fost anulate cursele Iaşi – Bucureşti de la orele 6.00, 6.25, 7.00 şi 9.30, ca şi cursa Blue Air spre Paris de la ora 10.00. Prima cursă dinspre Bucureşti a fost anulată, iar a doua a fost deviată spre Suceava. În drum spre noua destinaţie, ceaţa s-a ridicat, astfel încât avionul a fost redirijat spre Iaşi.

Situaţia a reintrat în normal în jurul orei 11, restul curselor aterizând sau decolând după programul normal.

„Noi suntem pregătiţi să preluăm zborurile, chiar în condiţii de ceaţă. Fiecare companie însă are propria politică în ce priveşte situaţiile de acest gen. Pentru Iaşi, de exemplu, o companie nu aterizează dacă vizibilitatea este mai mică de 200 de metri. O alta, merge până la 100 de metri. Este un aspect care ţine de experienţa pi­loţilor, de numărul de ore de zbor pe care le are fiecare şi de tipul de apa­rat pe care zboară. Decizia de a ateriza sau nu în condiţii de ceaţă ţine de normele interne ale companiilor. Pentru pasager este mai mult decât neconfortabil, mai ales când pierzi conexiuni, dar siguranţa este îna­inte de toate. Recent, mi s-a în­tâm­plat şi mie să stau cinci ore pe aeroport la Amsterdam, tot din cauza vremii“, a declarat directorul Ae­roportului, Marius Bodea.

Conform precizărilor acestuia, în cursul zilei de duminică, vizibilitatea a scăzut pe Aeroport şi sub 100 de metri, distanţă pe care un avion o parcurge într-o secundă.

Comentarii