De Business

Punem punctul pe știi

Iesenilor le-au cazut cu tronc supermarketurile

marți, 01 mai 2007, 17:46
2 MIN
 Iesenilor le-au cazut cu tronc supermarketurile

Vinzarile noilor supermarket-uri deschise la Iasi sint pe cai mari. Chiar daca au refuzat sa furnizeze cifre exacte privind volumul total al vinzarilor care au fost realizate in prima luna de activitate, conducerea magazinelor Selgros si Kaufland apreciaza ca retailer-ii si-au atins pina in prezent obiectivele propuse la nivel local.

"Magazinul Selgros din Iasi este unul dintre cele mai de succes dintre magazinele noastre. Magazinul este comparabil cu cel din Bucuresti- Berceni, atit din punctul de vedere al vinzarilor realizate pina acum, cit si din punctul de vedere al clientelei si comportamentului de cumparare al acesteia", a declarat Pia Krauss, marketing manager la Selgros Cash&Carry Romania.

Sefa supermarket-ului a mai precizat ca, in prima zi cind a fost inaugurat Selgros Iasi, vinzarile s-au cifrat la circa un milion de euro, insa ca acestea au scazut treptat pe parcursul lunii. "Normal ca in prima zi vinzarile sint mai mari decit in oricare alta zi. Politica firmei ne impiedica insa sa facem publice rezultatele financiare. Raportarile se fac doar la finele unui an de activitate", a motivat Krauss.

Magazinul Selgros de la Iasi este cel de-al 15-lea magazin de tip cash&carry deschis de companie in Romania. Acesta ocupa o suprafata totala de aproximativ 17.000 de metri patrati si ofera o gama de circa 40.000 de produse alimentare si nealimentare. Selgros Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 500 milioane euro, in crestere cu peste zece procente fata de perioada similara a anului anterior. In acelasi timp, compania a raportat un profit in crestere fata de cel de 22,6 milioane euro inregistrat la nivelul anului 2005.

Nici reprezentantii Kaufland Iasi nu au fost mai darnici cu cifrele privind valoarea vinzarilor realizate dupa o luna de la inaugurarea pe piata locala. "As vrea sa va pot spune ca sa ma laud, pentru ca merg foarte bine, insa nu am voie", s-a scuzat si Radu Nastas, directorul retailer-ului.

Seful magazinului a precizat totusi ca produsele vindute cel mai bine sint cele alimentare si articolele de curatat. "Este o diferenta foarte mare intre un cash&carry si noi. Este clar ca vinzarile lor sint mai mari, deoarece ei vind cu paletii, iar noi vindem la kilogram", a specificat Nastas.

Magazinul Kaufland inaugurat la Iasi este cel de-al 22-lea din tara si ocupa o suprafata de circa 6.500 de metri patrati. Valoarea investitiei se ridica la aproximativ 9 milioane euro. La nivel national, reteaua de hypermarket-uri cu politica de discount si-a programat pentru acest an investitii de circa 400 milioane euro, dupa ce anul trecut acestea au depasit valoarea de 250 milioane euro.

Comentarii