De Business

Punem punctul pe știi

Kaufland, prins din nou cu ocaua mica

miercuri, 23 aprilie 2008, 17:34
3 MIN
 Kaufland, prins din nou cu ocaua mica

Politica preturilor duble, practicata de marile lanturi de magazine, face din nou victime printre clientii ieseni. Supermarket-ul Kaufland a fost iar amendat de Protectia Consumatorului, in urma cu numai o zi, din cauza faptului ca pretul de la casa era mai mare decit cel de la raft in cazul unor produse. Retailer-ul pune diferenta de pret de circa cinci procente pe seama scumpirilor anuntate pe ultima suta de metri de furnizorii de produse ambalate.

Dupa cum sustine conducerea institutiei de control, diferenta se ridica, de cele mai multe ori, la valoarea de 1 leu la produsele ambalate din carne de pasare, brinzeturi si mezeluri. "In urma sesizarii unui cetatean care reclama ca la Kaufland Romania SCS (punct lucru Pacurari) sint diferente de pret intre ceea ce este afisat si pretul de la casa, inspectorii OPC au efectuat control si au amendat cu 7.000 lei aceasta societate. Abaterea a fost incadrata ca practica comerciala inselatoare conform art. 6, alin. 1 din Legea 363/2007, iar ca masura complementara s-a dispus incetarea practicii comerciale incorecte respective", a declarat inspectorul-sef Valerian Salavastru de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi.

Potrivit sefului institutiei, majoritatea produselor ambalate sint vindute in medie cu circa 5% mai scump decit pretul mentionat la raft la aceleasi sortimente. "De exemplu, am gasit cascaval Vian la raft cu 19,5 lei, iar la casa cu 20,5 lei, brinza Gordon cu diferente de la 24,9 lei la 25,9 lei, salam paprika avind pret la raft de 22,99 lei iar pe bonul fiscal de 24,99 lei si exemplele pot continua", a precizat Salavastru.

Conducerea IRPC a anuntat ca, in situatia in care magazinul din Pacurari mai inregistreaza o singura abatere de acest gen, unitatea risca o sanctiune contraventionala cuprinsa intre 6.000 si 60.000 lei si ulterior inchiderea punctului de lucru pe o perioada de cel putin sase luni. "In plus, a fost retrasa definitiv de la comercializare o cantitate de 22 kilograme de ficat cu modificari organoleptice care prezenta o culoare nenaturala pentru acest produs, respectiv rosu inchis. Amenda a fost pentru aceasta abatere in valoare de 2.000 lei", a mentionat Salavastru.

De cealalta parte, reprezentantii retailer-ului sint de parere ca vina pentru prima problema relatata apartine furnizorilor care scumpesc produsele destul de des. "Cazurile de diferenta de pret intre eticheta de pe produs si casa apare in general la produsele ambalate din raionul cu autoservire datorita faptului ca acestea vin etichetate de la furnizor cu un anumit pret, insa in timp acesta a negociat alt pret (in general mai mare) decit cel cu care era etichetat stocul produsului respectiv. Deoarece, conform legilor in vigoare, reetichetarea produsul in magazin este interzisa ne confruntam cu aceasta problema", a explicat Sylvia Kerzbek, sefa departamentului productie marketing in cadrul Kaufland Romania.

Aceasta a comentat ca, in legatura cu cea de-a doua problema semnalata, ficatul congelat care a fost retras de la raft se afla in termenul de valabilitate. "Exista suspiciunea ca lantul frigorific sa fi fost intrerupt de la furnizor la magazin", a conchis Kerzbek.

In urma cu aproximativ o luna, supermarket-ul Kaufland din Podul de Piatra a mai fost amendat de Protectia Consumatorului cu 5.000 lei pe motiv ca preturile de pe bonul fiscal sint mai mari decit cele din vitrina.

Comentarii