De Business

Punem punctul pe știi

Plingerile la adresa lui E.ON Moldova curg pe banda rulanta

vineri, 14 iulie 2006, 19:33
2 MIN
 Plingerile la adresa lui E.ON Moldova curg pe banda rulanta

Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi s-a umplut de reclamatii la adresa E.On Moldova. Dupa cum sustine conducerea institutiei de control, de la inceputul anului si pina in prezent, 17 ieseni au contestat mai multe probleme privind activitatea furnizorului de energie electrica. „Nu mai exista nici un alt agent economic in oras care sa fie reclamat de atitea ori, excluzind casele de schimb valutar. Cind primim patru-cinci reclamatii pentru aceeasi problema avem de-a face cu un fenomen negativ. In cazul de fata e mai mult de-atit“, a declarat Marius Bodea, directorul executiv al OJPC Iasi. Problemele de care se pling iesenii cel mai adesea la adresa E.On Moldova sint intreruperile repetate ale curentului electric, mai ales in cartierele Dacia si Pacurari. Acestea cauzeaza, dupa cum sustin contestatarii, defectarea aparaturii electrocasnice din gospodarie. „In plus, unii ieseni spun ca primesc de doua ori factura pentru aceeasi perioada de timp, in conditiile in care sustin ca au achitat energia electrica. In unele cazuri, cea de-a doua factura este mai mare decit prima si include chiar penalitati“, a exemplificat seful OJPC. O alta cauza a nemultumirii iesenilor vizavi de serviciile E.On Moldova este, dupa cum se precizeaza in reclamatiile inregistrate la OJPC, furnizarea energiei electrice sub tensiunea minima stabilita. „Au fost de asemenea greseli de calcul a facturii lunare, in special pentru persoanele care locuiesc in mediul rural“, a detaliat Bodea. Desi recunosc ca o parte din vina apartine companiei, reprezentantii furnizorului de energie electrica au cite o scuza pentru fiecare „eroare“ in parte. „Sint intreruperi frecvente din cauza particularitatilor retelei din zona. Materialul folosit este romanesc si nu strain“, este raspunsul purtatorului de cuvint al E.On Moldova, Lucian Luca, la prima din problemele semnalate de ieseni. Cit despre cea de-a doua problema ridicata, reprezentantul companiei de electricitate spune ca aceasta nici nu exista. „Reclamatiile sint nefondate. Prin mai s-a facut trecerea consumatorilor de la tariful social la cel standard si din acest motiv clientii au mai primit cite o factura de regularizare de o valoare mai mare“, a explicat Luca.
Acesta a adaugat ca, in ceea ce priveste puterea energetica a E-On aceasta functioneaza la parametri normali. „Nu umfla nimeni nota de plata a iesenilor“, a raspuns purtatorul de cuvint al E.On la ultima problema adusa in discutie de reclamanti. In prezent, OJPC si E.On Moldova se afla in litigiu pentru o amenda aplicata furnizorului de energie electrica. „Compania a fost sanctionata de mai multe ori pentru nerespectarea conditiilor prescrise si declarate in contract“, a conchis seful OJPC.

Comentarii