De Business

Punem punctul pe știi

Razboiul dintre Protectia Consumatorului si RCS&RDS continua

marți, 12 august 2008, 20:43
3 MIN
 Razboiul dintre Protectia Consumatorului si RCS&RDS continua

Propunerea de inchidere a RCS&RDS, ce a fost lansata de Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi, a incins spiritele intre ieseni in cursul zilei de ieri. Pe adresa de mail pusa la dispozitie de conducerea institutiei in cadrul dezbaterii publice ce are ca tema sistarea activitatii operatorului de cablu TV, internet si telefonie, si-au exprimat punctul de vedere pina ieri dupa-amiaza, aproximativ 70 de persoane.

Dupa cum sustine inspectorul-sef Valerian Salavastru, 70% din cei care au comentat ieri subiectul pe adresa iasi@inspectorat.anpc.ro sint de parere ca nu s-ar putea lipsi definitiv de serviciile furnizorului local.

"In total, am primit 73 de reactii. 53 sint pro RCS&RDS, iar restul sint impotriva. Unul dintre avantajele vehiculate este raportul calitate-pret comparativ cu restul concurentei de pe piata, iar ca dezavantaje au fost mentionate nerespectarea termenului de instalare prevazut in contract si obligarea la plata unor servicii neprestate. Acum au iesit la iveala si alte spete care ne erau necunoscute. Ele urmeaza sa fie cercetate in cel mai scurt timp", a declarat Salavastru.

Inca o amenda pentru RCS&RDS

Seful IRPC a precizat totodata ca a amendat acum doua zile furnizorul local cu suma de 25.000 lei deoarece in ultimele 24 de reclamatii verificate de inspectori s-a constatat ca abonatii sint lasati sa astepte luni bune pina li se instaleaza serviciile contractate.

"Aceste intirzieri creeaza nemultumiri si pierderi materiale directe si indirecte abonatilor care daca stiau de la inceput despre acest lucru puteau sa-si aleaga un alt operator. O alta clauza incalcata este cea care se refera la acordarea in custodie a unui calculator personal si a unui monitor, celor care doresc, odata cu furnizarea serviciilor de internet. Lipsa acestei sincronizari face de neutilizat serviciul de internet, care in multe cazuri este platit, fara insa a fi macar instalat", a motivat Salavastru.

Potrivit sefului IRPC, la sfirsitul acestei saptamini institutia pe care acesta o conduce va lua o decizie definitiva in ceea ce priveste soarta RCS&RDS. Tot atunci se va hotari si daca RCS&RDS va mai putea incheia contracte cu populatia. "Studiem in prezent, ca masura intermediara, suspendarea primirii de noi abonati, adica semnarea de noi contracte", a specificat Salavastru.

RCS&RDS tace in continuare

Si pe forumul "Ziarului de Iasi" parerile au fost impartite in rindul celor care si-au exprimat optiunea in legatura cu inchiderea RCS&RDS in Iasi. Persoanele care au postat pe site si s-au declarat in favoarea sistarii activitatii operatorului au mentionat totodata si motivele care au stat la baza deciziei lor. "Eu am probleme cu RDS de cind m-am abonat, de acum un an. Nu exista zi in care sa functioneze internetul 24 de ore. Doua-trei zile pe saptamina nu merge internetul. Fac sesizari peste sesizari si tot ce fac e sa-mi ceara MAC-ul placii de retea (numar unic de identificare a placii, dat de producator, n.r.). Cind sun a doua zi sa fac o noua sesizare imi spun ca nu au avut timp sa se ocupe de problema. Si asa ma duc cu vorba zi de zi", a comentat Geo pe site-ul "Ziarului de Iasi".

Unii ieseni sint insa de parere ca nu au inregistrat probleme in receptionarea serviciilor desi sint abonati ai companiei de mai mult timp. "Nu sint de acord cu retragerea RDS de pe piata. Am fost clientii Astral, apoi ai UPC, iar acum sintem din fericire clientii RDS. Nu cred ca pot fi comparate serviciile oferite de aceste firme si nici preturile pe care le practica", a scris Codruta Iliescu.

Contactati de mai multe ori la rind pentru a-si exprima punctul de vedere, oficialii RCS&RDS Iasi au evitat insa sa formuleze un raspuns. Abia in cursul dupa-amiezii de ieri, directorul regional de vinzari – Andrei Cretu, a raspuns totusi la telefon. "Revin eu cu un telefon la dumneavostra. Nu pot sa va spun in cit timp", ne-a inchis telefonul Cretu. Pina la inchiderea editiei, acesta nu a mai raspuns la mobil si nici nu a transmis pe alta cale un raspuns oficial.

Comentarii