Peugeot 301: o noua arma anti-Logan?

duminică, 11 noiembrie 2012, 21:53
2 MIN
 Peugeot 301: o noua arma anti-Logan?

A fost o vreme cand Peugeot nu construia doar masini sic, ci si unele simple si robuste, capabile sa traverseze continente fara prea multe mofturi – o asemenea masina a fost Peuget 504, care s-a fabricat si s-a vandut din Chile pana in Nigeria si Noua Zeelanda. Ei bine, se pare ca Peugeot tocmai si-a amintit acest lucru, dovada fiind noul model Peugeot 301.

Constructorul francez revine astfel pe piata autoturismelor de buget cu acest sedan robust si spatios, construit sa se descurce pe drumuri dificile. De altfel oficialii Peugeot afirma ca 301 a fost suspus unor teste de anduranta care au insumat zeci de mii de kilometri si s-au consumat pe mai multe continente.

Designerii de la Peugeot au reusit sa creeze o masina in aparenta spartana, dar in acelasi timp eleganta, cu o alura dinamica dar si o prezenta destul de masiva. Gratie acestei caroserii cu forme clasice s-a obtinut la interior un spatiu foarte generos atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Materialele folosite la interior au fost alese pentru rezistenta pe termen lung, iar calitatea asamblarii e foarte buna.

Exista trei variante de motorizare – doua pe benzina si una diesel. Motorul entry-level este unul in trei cilindri, de 1200 cmc si 72 CP, iar celalalt benzina este unul de patru cilindri, 1600 cmc si 115 CP.

Modelul pe care l-am testat era cel dotat cu motor diesel – 1,6 Hdi, 92 CP. Este un motor Euro 5, care trage foarte bine incepand chiar de la turatii foarte mici, fiind si foarte economic. In oras, cu trafic dificil am obtinut un consum de 5,2 litri/100 km, iar in regim mixt m-am apropiat foarte mult de cel anuntat de Peugeot: eu am obtinut 4,4 litri/100 km, iar oficial era 4,3 litri/100 km.

Pe sosea si pe drumurile mai in suferinta Peugeot 301 iti da o senzatie de soliditate, de lucru bine inchegat. Si cum asta a si fost tema de proiect, realizezi ca inginerii si designerii si-au facut bine treaba. Pe macadam nu scartaie nimic si simti sub tine un tren de rulare robust, construit sa reziste. Accentul suspensiei este pus pe confort, iar masina dispune de control electronic al stabilitatii ESP in standard. 

301 se fabrica in Spania, la Vigo, si a intrat deja la vanzare pe pietele din Turcia, Europa Centrala si de Est, Rusia, Ucraina, Grecia, Tunisia, Algeria, Maroc dar si in tarile din Orientul Mijlociu. Va ajunge si in cateva alte tari africane dar si in America Latina si China.

Comentarii