Ciocnire pe Dunare

luni, 23 aprilie 2001, 23:00
3 MIN
 Ciocnire pe Dunare

Simbata seara, in jurul orei 21, la trecerea pe Dunare dintre Braila si Smirdan, un bac apartinind SC "Romnav" Braila a fost acrosat si izbit puternic de un convoi de barje, apartinind SC "Dunarom" SRL Galati. Cele doua "fiare" plutitoare s-au intilnit chiar la mijlocul apei, ambele avind o viteza de maximum 4 km la ora. Parapetul bacului s-a rupt, iar cele cinci masini transportate, printre care si o ambulanta, s-au zguduit, fiind cit pe ce sa se prabuseasca in fluviu. Pacientul din salvare, un tulcean muscat de cal si transportat spre un spital brailean, s-a speriat de moarte in momentul impactului. Din cauza coliziunii, internarea sa a intirziat cu aproape trei sferturi de ceas.
Dunarea nu putea sa-i mai incapa
Cum se face ca fluviul a devenit, simbata seara, prea ingust pentru doua ambarcatiuni, am incercat sa intelegem chiar de la cei implicati. "Convoiul format din patru barje era descarcat si urca de la Galati spre Agigea, cind s-a intilnit cu bacul firmei noastre. Noi anuntaseram trecerea bacului la Portul de Control al Capitaniei, dar nu stiu daca fusese anuntata si trecerea barjelor. Comandantul bacului a respectat, din cite stiu eu, toate regulile de trafic fluvial, iar, mai mult, dupa coliziune, i s-au recoltat probe biologice in vederea stabilirii alcoolemiei. Rezultatul a fost 0 grame la mie alcool in singe. Nu stiu ce se intimpla; cred, insa, ca el nu fusese anuntat ca vor trece barjele respective. Acum, Capitania ancheteaza accidentul", ne-a declarat Victor Boncu, directorul "Romnav Trecere Bac" SRL.
In cursul zilei de ieri, am luat legatura in mai multe rinduri cu cei de la Inspectoratul de Capitanie Braila, dar capitanul de Port, dl. Damian, era "extrem de ocupat", dupa cum repeta invariabil secretara, la solicitarile reporterului nostru. Replici "la indigo" am obtinut si din partea SC "Dunarom" SRL Galati. "Nu stiu nimic si, chiar daca as sti, nu v-as spune. Vorbiti cu patronii nostri", a afirmat Stefan Marin, directorul economic al firmei. Patronii de la "Dunarom" au fost, de asemenea, extrem de ocupati. "Sint in negocieri, la Bucuresti, si nu va pot da numerele lor de telefon, chiar daca discutia cu dumneavoastra i-ar interesa si pe ei", ne-a lamurit secretara de la "Dunarom".
Intimplarea face ca, vrind, nevrind, coliziunea barjelor cu bacul se datoreaza Capitaniei. Tot Capitania ar trebui responsabilizata de faptul ca un barbat, care avea nevoie de asistenta medicala specializata, a "stationat" nepermis de mult in mijlocul Dunarii.
"Nu stiu daca barjele erau semnalizate regulamentar, dar bacul era sigur. Pe acesta se aflau vreo cinci masini, printre care si o salvare, unele erau ale «Romnav», erau si citiva oameni, pina in zece. Pacientul a ramas acolo pina la repararea parapetului si, apoi, a fost dus la spital. Barbatul a stat in ambulanta si, chiar daca a fost zguduit din pricina busiturii, n-a patit nimic. S-a speriat, doar", a precizat directorul Boncu.
Nicolae Mutiu, 65 de ani, din Carcaliu, judetul Tulcea, barbatul muscat de cal, a fost internat la Spitalul "Sf. Spiridon", in jurul orei 22.30, prezentind o plaga la gamba stinga. Medicul de garda din seara de simbata, dr. Procopie, a declarat: "Pacientul nu prezenta nici un fel de urme de violenta sau vreo afectiune care sa fi fost generata de impact. Internarea lui s-a facut din motive de cu totul alta natura. In momentul coliziunii, n-a suferit vreun soc care sa fi lasat urme."
Categoric, cheia misterului care a dus la intilnirea dintre barjele "Dunarom" si bacul "Romnav" este detinuta de anchetatori. "Capitania ar trebui sa va spuna mai multe. Mai ales de ce comandantul bacului n-a fost anuntat ca vine convoiul de barje, sa le dea prioritate", a conchis directorul SC "Romnav Trecere Bac" SRL Braila. (Nicoleta BUTNARU, Tudorita TARNITA)

Comentarii