Ultimatum pentru 10.000 de abonati casnici

luni, 19 martie 2001, 00:00
2 MIN
 Ultimatum pentru 10.000 de abonati casnici

Sucursala de Distributie Braila (S.D.) a SC "Electrica" SA declanseaza, incepind de astazi, o noua campanie impotriva datornicilor la plata facturilor de energie electrica, fie ei persoane juridice sau abonati casnici. Campania de recuperare a creantelor vizeaza in special micii consumatori, ale caror datorii au crescut semnificativ in ultima perioada.
"Noi ducem permanent o astfel de campanie, dar acum este vorba de o intensificare a acesteia", ne-a declarat directorul general al "Electrica" – S.D. Braila, Dinu Lungu. La baza intensificarii acestei actiuni sta un ordin al ministrului Industriei, Dan Mircea Popescu.
In cazul judetului nostru sint vizati in jur de 10.000 de abonati casnici cu restante, totalul facturilor neachitate ridicindu-se la o valoare de aproximativ 10 miliarde de lei.
"In aceasta iarna, datoriile consumatorilor casnici au crescut cu circa doua miliarde de lei, numarul facturilor neincasate ridicindu-se la circa 15.000", a precizat directorul general Lungu.
Conform reglementarilor legale in vigoare, persoanele juridice sint obligate sa-si achite facturile la energie electrica in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii acestora, incepind cu a 11-a zi urmind sa achite penalitati de 0,3%pe zi de intirziere. Daca dupa 25 de zile lucratoare de la data primirii, factura nu este achitata, "Electrica" – S.D. Braila este indreptatita sa procedeze la intreruperea furnizarii de energie electrica.
In cazul consumatorilor casnici, perioada de gratie in care trebuie achitata factura, fara a se percepe penalitati, este de 7 zile calendaristice de la data primirii ei, dupa care se aplica penalitati de 0.2% pentru fiecare zi de intirziere. Dupa 37 de zile de la instiintare, "Electrica" – S.D. Braila poate proceda la sistarea furnizarii energiei electrice catre respectivii abonati.
In prima faza sint vizati abonatii care au cel putin doua facturi neachitate pentru consumul de energie. Sucursala de Distributie Braila recomanda tuturor consumatorilor sai cu facturi restante sa si le achite de urgenta, pentru a evita, astfel, unele situatii neplacute. (Mircea DOAGA)

Comentarii