Oprisan viseaza un aeroport fara pista de decolare

marți, 11 noiembrie 2003, 00:00
3 MIN
 Oprisan viseaza un aeroport fara pista de decolare

Marian Oprisan a trecut ieri, la sedinta extraordinara a Consiliului Judetean, prin mari emotii. Dupa ce s-a laudat ca a rezolvat toate problemele judetului Vrancea, presedintele CJ si-a declarat in plen o mare ambitie, aceea de a construi un aeroport de interes zonal in orasul de pe Milcov. Oprisan a incercat sa-si convinga colegii ca in orice comunitate moderna, cu pretentii de civilizatie, un aeroport este indispensabil, in special pentru cei 60.000 de vrinceni care muncesc in strainatate, dar si pentru focsanenii care vor sa zboare cu avioanele in plina era a vitezei. Toate acestea, in opinia lui Oprisan, impune constructia aeroportului. „Prin votul consilierilor PNL, PD si PRM, domniile lor ne anunta ca nu vor nici aeroport la Focsani”, a declarat dezamagit Marian Oprisan, imediat dupa momentul votului, cind toata opozitia a votat impotriva. Dupa numai citeva secunde, seful Consiliul Judetean Vrancea si-a dat seama ca proiectul prin care se cerea prealuarea complexului de pe strada Aviatorilor a trecut cu votul majoritatii simple a consilierilor.
Aeroport fara avioane
Marian Oprisan a solicitat consilierilor acordul cu privire la trecerea din domeniul public al statului si administrarea MApN, in domeniul public al judetului Vrancea si administrarea Consiliului Judetean a tuturor imobilelor si dotarilor fostei unitati militare, precum si a unui poligon de tragere. Desi a spus ca vrea un aeroport, Marian Oprisan a uitat sa ceara si pista pentru avioane, fara de care un aeroport nu poate functiona. Intrucit si-au declarat rezervele cu privire la modul in care Marian Oprisan va gestiona averea armatei, consilierii PD, PNL si PRM au votat impotriva. In plus, consilierii judeteni nu au putut afla foarte multe despre dedesubturile tranzactiei pentru ca Marian Oprisan a invocat „secretul de stat”.
Baza materiala a fostei Unitati Militare de Aviatie este o adevarata avere, estimata la milioane de dolari. Fostul aerodrom al Focsaniului, ramas fara aparate de zbor, cuprinde mai multe cladiri de locuit, dotate cu toate facilitatile, hangare pentru avioane, o pista cu o suprafata de 80 de hectare, plus un teren liber de aproape 100 de hectare. Toate suprafetele sint incluse in intravilanul Focsaniului. Consilierii opozitiei cred ca, sub masca infiintarii aeroportului, Marian Oprisan vrea sa foloseasca terenurile si cladirile in scopuri comerciale. „Daca vroiau sa faca aeroport, cereau si pista, dar se intentioneaza folosirea spatiilor de acolo. Un aeroport nu se poate realiza fara pista. Pe aceasta pista, Consiliul Local a aprobat realizarea unor constructii care nu mai fac posibila decolarea. Eventual un helioport, aeroport in nici un caz”, a declarat consilierul judetean Marin Soica, fost loctiitor al comandantului Unitatii Militare de Aviatie. Comandorul (r) Marin Stoica, consilier judetean din partea PRM, a mai spus ca spatiile fostului aerodrom pot fi transformate in hotel sau in depozite en-gros, intrucit avioanele nu mai pot ateriza pe aerodromul Focsaniului. „Au stricat tot si acum vrem sa facem aeroport? Sa aduca inapoi tehnica de dirijare, personalul… Eu am propus sa facem o scoala de pilotaj si taximetrie aeriana. Pun sub semnul intrebarii dorinta sincera de a se realiza un aeroport, asa cum se mai spune in proiectul de hotarire”, a declarat comandorul (r) Marin Stoica. Nervos peste masura, Marian Oprisan i-a spus ca este „un pensionar nostalgic” si i-a cerut fostului aviator sa nu mai bata cimpii. Ramine de vazut daca Guvernul va fi de acord cu cererea pe care o va inainta Marian Oprisan. (Camelia MARIN)

Comentarii