Liberalii vor ca RATEC sa detina monopolul in centru

duminică, 14 septembrie 2003, 23:00
2 MIN
 Liberalii vor ca RATEC sa detina monopolul in centru

Liberalii au cerut Primariei sa urgenteze aplicarea Planului Municipal de Transport in Comun, pentru intocmirea caruia Consiliul Local a platit deja 500 de milioane de lei. In viziunea PNL, transportul de mare capacitate (tramvai, troleibuz, autobuz) trebuie sa aiba prioritate, deoarece acesta are ca efecte descongestionarea traficului si scaderea poluarii. Astfel, RATEC ar urma sa preia spre exploatare traseele principale de transport, fara ca alti operatori sa aiba dreptul de a le incalca. De asemenea, liberalii au mai cerut plata in termen cit mai scurt, de la bugetul local, a gratuitatilor pe care le ofera regia. „Suma forfetara lunara, de 2,5 miliarde lei, nu numai ca nu acopera deficitul creat de gratuitati si de preturile electorale, dar se plateste cu ?ntirzieri de peste 6-8 luni”, au subliniat consilierii PNL. La rindul sau, primarul Constantin Simirad a declarat ca va analiza propunerea liberalilor. „Daca este bine fundamentata, o vom sustine. Am experiente neplacute de acest fel cu liberalii. De exemplu, cu ani in urma i-am mai cerut liderului liberal Oprea sa ne dea o mina de ajutor cu un plan de rentabilizare a RATEC intocmit de Faculatea de Economie si nu ne-am ales cu nimic”, a subliniat primarul.
Atac la SC „Autobuzul”
Pe de alta parte, liberalii au atacat in termeni duri conducerea SC „Autobuzul”, acuzind-o de concurenta neloiala. „Functia sociala a transportului cu autobuzele a fost abandonata, «Autobuzul» devenind un operator oarecare de maxi-taxi, aflat ?n proprietatea municipiului, dar care nu ofera nimic ?n schimbul imenselor avantaje concurentiale neloiale de care se bucura”, sustin consilierii PNL. Ei il acuza de asemenea pe directorul Mihai Giubernea ca nu tine cont de Planul General de Transport ?n Comun, aprobat de Consiliul Local. „Traseele de autobuze, parte integranta a transportului public, gindite initial drept complementare (?n interiorul RATC) transportului electric, au devenit un concurent neloial al acestuia din urma, operind pe trasee de multe ori suprapuse, cit si al operatorilor privati. Sa nu uitam ca beneficiaza de concesionarea gratuita a unor trasee pe care operatorii privati de maxi-taxi nu au avut acces nici pentru 15 milioane lei/masina/luna”, subliniaza liberalii. La rindul sau, Giubernea sustine ca activitatea sa respecta litera legii. „Am prezentat un plan de rentabilizare a SC «Autobuzul», care a fost aprobat si intentionez sa-l respect. Cit despre concurenta, ea functioneaza si este cit se poate de loiala. Tocmai din cauza SC «Autobuzul» n-au ajuns biletele la 10.000 de lei, ca in alte orase. Cred ca Dan Carlan nu se gindeste la binele orasului. Aud pentru prima data aceste reprosuri, cu toate ca el este membru in Consiliul de Administratie al societatii”, a declarat ieri Giubernea. (M. POPA)

Comentarii