Zece miliarde bagate in drumul care duce la vila lui Simirad

vineri, 25 iulie 2003, 23:00
3 MIN
 Zece miliarde bagate in drumul care duce la vila lui Simirad

A reinviat epoca marilor santiere comuniste
Forfota mare la sosea: asfaltul incins este turnat si compresat intr-un ritm dracesc. De pe angajatii „Citadin” curg piraie de sudoare, dar continua sa minuiasca cu indirjire lopetile si tirnacoapele, sub soarele nemilos. Alti lucratori monteaza borduri nou-noute la marginea soselei. Pentru moment, epoca marilor santiere pare sa fi reinviat. Aceasta scena nu se regaseste pe vreuna dintre strazile din interiorul orasului, ci undeva la granita cu ogoarele si pirloagele comunei Miroslava. Soferii de taxi care se aventureaza pina acolo nu-si explica desfasurarea de forte de pe soseaua Iasi – Voinesti. „Era una din strazile bunicele. Ceva reparatii trebuiau facute, dar nu cred ca era nevoie de un covor de asfalt de-un kilometru”, este de parere Vasilica Asavei. Un alt sofer, Dumitru Prisacaru, a gasit o explicatie. „Eu cred ca soseaua aia putea sa mai astepte. E plin orasul de strazi ca vai de capul lor. Lucreaza acolo numai din cauza lui Simirad, care are vila pe-aproape. Normal, omu’ pleaca in Cuba si daca nu face chiar el strada aia, atunci n-o mai face nimeni dupa”, a aratat Prisacaru.
Prin fata casei primarului va fi drum european
Pina acum, Primaria a investit in soseaua Iasi – Voinesti peste 7 miliarde de lei. Proiectul de modernizare a fost trecut pe lista de investitii chiar de la inceputul acestui an, iar lucrarile au demarat la inceputul verii. „Sub sosea, am amenajat un canal pentru colectarea apei de ploaie si a aluviunilor. Ulterior, am refacut carosabilul de pe portiunea afectata de lucrari, adica pe un singur sens al soselei”, a declarat Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice din cadrul Primariei. Lucrarea nu se opreste insa aici. Soseaua Iasi – Voinesti este pe cale sa devina o artera de calibru european. Pentru aceasta, mai sint insa necesari circa 3,5 miliarde de lei, finantare care urmeaza sa fie discutata in sedinta Consiliului Local din 28 iulie. „In final, soseaua va fi mai lata cu doi metri si va masura in total sapte metri. De asemenea, vom turna un covor asfaltic si pe contrasens”, a precizat seful Directiei Tehnice. Chirica justifica preocuparea Primariei pentru soseaua Iasi – Voinesti prin aceea ca este una dintre intrarile in oras, deci are prioritate in programul de asfaltari. La rindul sau, primarul Constantin Simirad aduce noi argumente. „Ar trebui sa vedeti ce trafic este pe-acolo. Nu poti trece strada fara sa te fugareasca vreo masina. Este normal ca drumul acesta sa aiba prioritate”, a declarat Simirad.
„Contributia celor din zona la buget este modica”
Specialistii in drumuri estimeaza ca o modernizare „ca la carte” asa cum este cea de pe soseaua Iasi – Voinesti va rezista cel putin patru ani. Prin urmare, Simirad si-a asigurat pina la doi pasi de casa un drum care-l va tine vreme de cel putin un mandat. Cel putin asa sustin liberalii, care nu agreeaza citusi de putin politica de investitii a Primariei. „De la an la an, investitiile se fac fara logica, dupa cum dicteaza micile interese personale. Miliardele din banii publici zboara in folosul notabilitatilor, iar restul orasului se dezvolta haotic. Este si cazul cartierului Galata, declarat de curind «zona rezidentiala». Investitiile in infrastructura stradala de acolo ar fi echitabile daca locuitorii acestui cartier ar plati impozite pe masura. Ei se afla insa incadrati in penultima categorie de impozitare, deci contributia lor la bugetul local este modica”, a declarat consilierul PNL Dan Carlan. Acesta crede ca prioritatile in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii trebuie discutate in Consiliul Local (CL), si nu pe holurile Primariei. „Ar trebui sa fixam in CL, la inceputul fiecarui mandat, care sint investitiile prioritare si care vor fi urmarite pe parcursul urmatorilor patru ani. Noua ne lipseste in acest moment o strategie de dezvoltare”, a concluzionat Carlan. (M. POPA)

Comentarii