Seful trenului de Hirlau, schilodit la bariera dupa impactul cu o masina

luni, 01 decembrie 2008, 23:30
2 MIN
 Seful trenului de Hirlau, schilodit la bariera dupa impactul cu o masina

Un Fiat a intrat in coliziune cu trenul care mergea de la Iasi spre Hirlau. Accidentul a avut loc la intrarea in comuna Belcesti, pe DJ 281, la trecerea la nivel de cale ferata. Liviu Andrei Stefan (24 de ani) din Iasi nu a dat importanta semnalizatorului care indica faptul ca urmeaza sa treaca un tren si a condus masina mai departe. Cind a ajuns in dreptul liniilor de cale ferata, a fost izbit in plin de trenul personal care se indrepta dinspre Iasi spre Hirlau. Alaturi de soferul Fiatului Doblo, in masina se mai afla si copilul acestuia.

"Imprudenta tatalui putea fi platita scump, chiar cu viata fiului de numai doi ani si patru luni, care se afla pe bancheta din spate, dormind", a precizat Virginia Pralea, purtatorul de cuvint al Politiei. In urma impactului, soferul masinii si copilul acestuia au fost raniti si au fost transportati de urgenta la spital.

A cazut in gol 6 metri

Reprezentantii Politiei sustin ca, in urma impactului, automobilul a fost distrus in proportie de 70%. Culmea ghinionului pentru Viorel Andries, seful de tren: imediat dupa ce s-a petrecut impactul cu masina si s-a oprit trenul, Andries a coborit sa vada ce s-a intimplat, constatarea accidentului fiind una dintre atributiile sale de serviciu in astfel de cazuri.

Pentru ca era intuneric, seful de tren nu a putut observa ca era chiar pe un podet, iar cind a sarit de pe scara a cazut in gol peste 6 metri. Seful de tren a fost transportat de urgenta cu o ambulanta SMURD. "Pacientul prezenta fracturi costale si fisuri la nivelul coloanei vertebrale si hemotorax. A fost internat la clinica de chirurgie toracica a Spitalului de Penumofiziologie", a declarat conf. dr. Diana Ciompoesu, medic-sef Unitatea de Primire Urgente SMURD.

Reprezentantii CFR spun ca soferul care a provocat accidentul este bun de plata. In urma accidentului a fost avariata locomotiva, iar conducerea CFR sustine ca s-au inregistrat pierderi pentru ca trenul a ajuns la Hirlau cu o intirziere de 40 de minute. "Conducatorul masinii care a  trecut fara sa se asigure si a provocat accidentul va trebui sa plateasca toate pagubele materiale produse. Estimarea acestora este facuta de Politie si de lucratori din cadrul CFR", a declarat Constantin Axinia, directorul CFR Calatori Iasi.

Conducerea CFR vorbeste si de faptul ca s-a facut o mare greseala atunci cind s-a aprobat constructia multor treceri la nivel de cale ferata, in aceste locuri producindu-se foarte multe accidente. "Nu trebuia sa se aprobe atitea treceri la nivel de cale ferata. Fiecare localitate, unde a avut nevoie de o astfel de trecere, si-a construit, cu sau fara aprobarea noastra. Din aceasta cauza s-au intimplat atit de multe accidente. Sintem probabil una dintre putinele tari, poate chiar singura, cu asa de multe treceri la nivel de cale ferata. Solutia normala era sa se construiasca peste calea ferata", a mai adaugat directorul Axinia.

Comentarii