Vicepresedintele Mihai Grozavu compromite Consiliul Judetean Suceava

miercuri, 02 mai 2001, 23:00
3 MIN
 Vicepresedintele Mihai Grozavu compromite Consiliul Judetean Suceava

In sedinta din data de 29 martie 2001, Consiliul Judetean Suceava a votat Hotarirea nr. 14/2001, initiata de vicepresedintele CJ Mihai Grozavu, privind reglementarea amplasarii panourilor publicitare si chioscurilor pe teritoriul judetului Suceava. In forma in care a fost votata, cu mai nimic diferita de altfel de forma proiectului initiat de vicepresedintele Consiliului Judetean, hotarirea in discutie vadeste ignorarea clara a prevederilor legale de catre initiator, care a dorit, intr-un exces de zel, sa "puna ordine" in aceasta problema la nivelul judetului Suceava.
Mai putin documentati, consilierii judeteni s-au raliat initiativei vicepresedintelui Mihai Grozavu, votind cu entuziasm o strutocamila de act normativ care incalca la fiecare pas cite o lege in vigoare, compromitind astfel ideea de administratie publica locala chemata sa aplice si sa respecte legile votate de Parlament.
E de tot risul mai intii precizarea din primul articol prin care, Consiliul Judetean la sugestia vicepresedintelui Grozavu interzice publicitatea pentru bauturi alcoolice si a tutunului in incinta lacasurilor de cult, ca si cind in Suceava, ca niciunde in lume, preotii ar fi tapetat deja bisericile cu reclame la coniac si Kent. Dupa acest model, se reclama de urgenta instituirea unor interdictii drastice impotriva celor care pescuiesc homari in chiuveta sau vineaza ursi din balcon in cartierul Obcine.
Practic, prevederile primului articol, cel cu bisericile, incalca prin adaugare la lege, dispozitiile Legii nr.148/2000 privind publicitatea. Astfel, articolul 1 din Hotarire extinde dispozitiile art.11 din Legea 148/2000, articol care prevede ca "se interzice publicitatea pentru bauturile alcoolice si pentru produsele din tutun in incinta unitatilor de invatamint si a unitatilor de asistenta medicala sau la o distanta mai mica de 200 metri de intrarea acestora, masurata pe drum public." Or, se poate completa o lege printr-o hotarire a Consiliului Judetean?
La articolul 2 din Hotarire, care stabileste ca in zonele centrale ale localitatilor urbane, autorizatiile de construire pentru panouri publicitare si chioscuri vor fi eliberate numai cu avizul delegatiei permanente a CJ, s-au incalcat dispozitiile Legii nr.50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor. Astfel, art.1 din Legea nr.50/1991 stipuleaza ca autorizatia de construire se elibereaza "in conditiile prezentei legi", iar art.4 alin.1 lit.a din lege enumera limitativ cazurile in care autorizatia de construire se elibereaza de catre delegatiile permanente ale consiliilor judetene, cu avizul primarilor, " pentru investitiile care se aproba de catre Guvern; pentru lucrarile publice, lacasurile de cult, constructiile pentru industrie, comert, prestari de servicii, social-culturale si speciale, care se executa la sate ; pentru constructiile si lucrarile de orice fel, care se executa in extravilanul localitatilor, cu exceptia celor mentionate la lit.d"
De asemenea, in conformitate cu dispozitiile aceleiasi legi, art.3 alin.1, lit.g – chioscurile si panourile publicitare reprezinta "lucrari cu caracter provizoriu", pentru care autorizatia de construire se elibereaza, in baza art.4 alin.1lit.b din lege, de catre primarii municipiilor sau oraselor.
Prin articolul 2 din Hotarire, Consiliul Judetean Suceava si-a depasit deci atributiile, incalcind dispozitiile Legii nr.50/1991.
Avind in acelasi timp in vedere Hotarirea de Guvern nr.525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism care, prin art.32 reglementeaza aspectul exterior al constructiilor, se poate spune ca, prin articolul 3 din Hotarirea 14/2001 a Consiliului Judetean se instituie o dubla reglementare inoperanta si inoportuna care contravine Legii nr.24/2000 privind normele de tehnicã legislativa.
Cit priveste articolul 4 din Hotarirea Consiliului Judetean, aceasta incalca dispozitiile Ordinului nr. 517/1997 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea si amplasarea constructiilor, instalatiilor si panourilor publicitare in zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte si tuneluri rutiere – cap.3, 3.1 si 3.7 respectiv capitolul 4, 4.1din aceleasi norme. Nici articolul 5 din hotarirea in discutie nu este mai prejos, nefiind altceva decit o completare la Legea 32/68.
Una peste alta, Consiliul Judetean Suceava, prin aceasta Hotarire, initiata de vicepresedintele Mihai Grozavu, s-a transformat ad-hoc intr-o putere supra-statala, de vreme ce isi permite sa modifice legi votate de Parlamentul tarii si promulgate de presedintele Romaniei.
In aceste conditii, Prefectura Judetului Suceava si Primaria municipiului resedinta de judet este abilitata sa intervina, solicitind anularea in contencios a Hotaririi Consiliului Judetean cu nr. 14/29.03.2001, actiune care este justificata de incalcarea legislatiei in vigoare practic la fiecare articol al hotaririi.
Avind in vedere cele relatate mai sus, SC INTERACT GROUP SRL s-a adresat conducerii Consiliului Judetean, printr-o reclamatie administrativa solicitind revocarea hotaririi in discutie. (Neculai ROSCA)

Comentarii