Armani si-a sporit profitul operational cu 17% anul trecut

vineri, 11 aprilie 2008, 18:26
2 MIN
 Armani si-a sporit profitul operational cu 17% anul trecut

Armani, cunoscut pentru liniile elegante si culorile estompate de care se foloseste in designul vestimentar, a afisat un profit inainte de taxe si dobinzi (EBIT) de 289 milioane euro (457,9 milioane dolari). Vinzarile consolidate au sporit cu 8%, la 1,6 miliarde euro, in crestere cu 12%, calculat la rate de schimb constante.

Investitorii urmaresc indeaproape companiile de produse si imbracaminte de lux pentru a observa orice incetinire a ritmului cheltuielilor destinate elementelor de calitate superioara, pe masura ce criza creditelor si prabusirea pietelor financiare au tulburat consumatorii.

"Desi in 2008 exista un climat economic nesigur, anticipez un nou an de crestere, sustinuta de cresterea cu 7% a comenzilor cu ridicata pentru sezonul de toamna/iarna 2007", a declarat designerul in virsta de 73 ani.

Armani a anuntat ca vrea sa deschida inca 50 magazine in acest an, pe linga cele 471 deja existente, printre care si francize si magazine detinute direct.

Vinzarile pe pietele din China au crescut cu 25% anul trecut, preluind conducerea in fata celorlalte regiuni din lume, in timp ce vinzarile in Europa, in afara Italiei au sporit cu 19%. Cresterea vinzarilor in America de Nord a fost de 7%.

Cunoscut mai ales pentru afacerea de imbracaminte de lux, Armani si-a creat un nume si prin extinderea pe piata hoteliera si a designului interior, dar si in domeniul ochelarilor de soare, al ceramicii si al parfumurilor.

Versace, concurentul Armani, a anuntat ca pozitia inalta ocupata la finalul lunii trecute arata ca designerul nu resimte impactul incetinirii economice globale.  

Grupul Gucci, detinut de PPR, a afisat un salt de 29% a profitului operational in 2007, la 731 milioane euro si a anuntat ca se asteapta ca anul acesta sa inregistreze in continuare cresteri.

Bernard Arnault, presedintele celui mai mare grup de produse de lux din lume, LVMH, a anuntat in februarie ca nu a sesizat nici un impact asupra cheltuielilor de lux, desi se asteapta ca acesta sa apara la un anumit moment. (NewsIn)

Comentarii