MAD Days scoate Iasul din amorteala

luni, 19 martie 2007, 20:39
2 MIN
 MAD Days scoate Iasul din amorteala

Echipa firmei de publicitate "Advero" si cea a firmei Twin Arts, care se ocupa cu organizarea de evenimente culturale, au pus pe roate un proiect care urmareste sa scoata Iasul din starea de amorteala . Satui sa astepte evenimente de amploare, au pus la cale prima editie a Festivalului "Moldavian Advertising Days".

trupa germana Al-Jawala

"Iasul nu este inclus pe harta culturala a Romaniei. Aici nu se intimpla nimic, toata lumea spune ca este imposibil. Noi vrem sa le aratam ca se poate face ceva. Asa a luat nastere MAD Days, care speram sa devina o traditie", spune Dragos Basca, membru fondator al Twin Arts.

Festivalul, care va incepe joi, 22 martie, include trei zile si trei nopti "de poveste". Au fost programate workshopuri de branding, planificare strategica si "pauza publicitara", la care invitatii de onoare sint nume recunoscute in domeniu, precum Marius Ursache, fondator al Grapefruit, Elena Ionita si Costin Radu de la "Leo Burnett", Dragos Cazan si Liviu Drangu de la "Violet". Workshopurile vor avea loc zilnic, incepind cu ora 13.00, la sala de conferinte a Hotelului Unirea.

In primele doua zile, incepind cu ora 17.00, vor fi vernisate doua expozitii: una de fotografie si una de printuri, la Moldova Mall, etajul 6. Expozitia de joi, "Street Talk", de la Palatul Culturii, poarta semnatura artistei Otilia Andrei, care a realizat, special pentru acest eveniment, 20 de fotografii din 5 tari din Europa si Asia.  "Publicitatea este o forma extrem de delicata a artei din simplul motiv ca nu trebuie doar sa placa publicului, dar trebuie sa il si convinga. Publicitatea de strada ia diverse forme. In Asia, de exemplu, este debordanta, aproape ca te sufoca. In Europa, cel putin in orasele pe care le-am ales eu, precum Paris, Londra, Amsterdam, Milano, publicitatea poate lua forme mai putin standarizate", povesteste Otilia Andrei, care, desi s-a nascut la Iasi, locuieste de foarte mult timp in Olanda.

Si pentru ca festivalul se doreste cit se poate de serios, organizatorii au programat doua seri dedicate "devoratorilor" de sporturi video, care vor fi difuzate la cinematograful Republica, incepind cu ora 19.00, precum si o serie de proiectii de scurt-metraje realizate de Cristian Nemescu, Erudio, Hanno Hoefer, Radu Jude.

Insa "cireasa de pe tort" va fi concertul trupei germane Al-Jawala, ce va avea loc simbata, 24 martie, la Teatrul "Luceafarul".

Biletele pentru concert si pentru serile de spoturi si scurt-metraje de la Cinematograful Republica costa 25 lei pentru fiecare din cele doua evenimente si se gasesc la libraria "Carturesti".

Comentarii