Eltrans vrea linie de maxi-taxi

joi, 07 octombrie 2010, 20:40
2 MIN
 Eltrans vrea linie de maxi-taxi

Intr-un memoriu inaintat Comisiei de servicii din cadrul Consiliului Local (CL) se propune infiintarea unui nou traseu de maxi-taxi care sa faca legatura intre capatul liniei unu si zona fostului cinematograf "Luceafarul". Traseul ar urma practic sa contureze linia de tramvai 103, proiect inceput in urma cu cativa ani, dar nefinalizat. "Ei au trei microbuze cu care ar fi vrut sa faca o legatura intre cele doua linii de tramvai, cea de pe Primaverii si cea de pe Calea Nationala. Trebuie sa facem un studiu economic foarte bine fundamentat si sa vedem daca se impune asa ceva", a declarat viceprimarul Florin Ghiorghita. Edilul s-a aratat totusi reticent in privinta eficientei economice a traseului.

Ruta ar avea ca punct de plecare Liceul Pedagogic si ar include strazile Ion Pillat, Nicolae Iorga, Mihail Kogalniceanu, Primaverii, capat fiind sensul giratoriu de pe "George Enescu". "Noi am venit doar cu propunerea, analiza economica e a lor", a spus Victor Ivanescu, directorul Eltrans. Potrivit acestuia, completarea activitatii cu un traseu deservit de microbuze nu ar insemna o concurenta facuta firmei care asigura transportul local cu maxi-taxi, deoarece legea permite CL sa infiinteze trasee care sa fie deservite de societati din subordine.

Microbuze folosite sporadic

Societatea Eltrans a achizitionat in 2004 cinci microbuze in leasing cu intentia de a fi introduse pe traseele de maxi-taxi. Pretul fiecarei masini a fost de 28.000 de euro fara TVA. Achizitia s-a dovedit paguboasa, deoarece atentia conducerii societatii a fost indreptata catre transportul cu tramvaiul. Ani la rand consilierii locali au criticat achizitia si calitatea managementului unitatii, reprosurile ducand la demisia directorului Ioan Comarita in decembrie 2008. In 2007 consilierii locali au decis ca doua microbuze sa fie vandute Teatrului "Mihai Eminescu", respectiv Politiei Comunitare. Unitatea a ramas cu trei microbuze care au fost inchiriate in noiembrie 2008 unei firme de transport local din Dorohoi. Dupa expirarea contractului, masinile au fost returnate. "Nu le putem vinde pentru ca nu da nimeni pe ele cate 54.000 de lei, cat e valoarea lor contabila", mai spune Victor Ivanescu.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii