Haos pe soseaua de centura

miercuri, 22 septembrie 2010, 22:02
3 MIN
 Haos pe soseaua de centura

Daca firmele constructoare nu au probleme cu incadrarea in graficul licitat la adjudecarea lucrarilor, in schimb aceste lucrari continua sa-i puna la grea incercare pe soferi. Pe Calea Nationala, tronsonul de la Strada Uzinei pana la Catamarasti, alterneaza portiunile de gropi cu portiunile decapate sau cu cele cu santuri. De la Electrocontact inspre iesirea din municipiu, zona care include liniile de tramvai este mai inalta fata de restul strazii, soferii fiind nevoiti sa circule cu masinile strict pe portiunea mai ridicata, orice deviere putandu-se solda cu avarierea autovehiculelor. Zona unde intoarce tramvaiul se prezinta ca dupa bombardament si impune o viteza de maxim 40 de kilometri la ora. In fata societatii Electrocontact este un canal lung de cativa metri si adanc de aproximativ un metru. Alt canal este in zona Praktiker, pe o alta portiune asfaltul fiind spart in vederea decaparii. Primarul a declarat ca s-a reusit o corelare a lucrarilor pe cele doua programe, astfel ca primii 500 de metri dinspre Catamarasti sunt pregatiti pentru a fi cedati firmei Transporturi Auto, pentru asfaltare.

Nu de aceeasi parere este si Liviu Contac, directorul firmei Transporturi Auto. "Pe Calea Nationala vom incepe cand vor termina cei de la Hidroconstructia. S-au apucat din nou de sapat. Pe aceasta portiune suntem la dispozitia altora. La Mecanex este o groapa de cinci luni. Este dezastru. La Ronfil se sapa la sase-sapte metri adancime. Avem atatea grafice de la ei, trebuia predat tronsonul in aprilie, apoi august, ne incurca tare mult", a explicat  Liviu Contac.

In replica, Gabriel Silai, sef lucrari Hidroconstructia, a aratat ca firma Transporturi Auto ar putea asfalta 800 de metri, pe partea dreapta de la Catamarasti inspre oras. Portiunea aferenta pe partea stanga va fi predata saptamana viitoare. Acesta a estimat ca toate lucrarile Hidroconstructia pe tronsonul Calea Nationala, din Catamarasti pana la Uzinei vor fi finalizate pana pe 30 noiembrie. "Intre 20 octombrie si 30 noiembrie va fi finalizat ultimul tronson, Progresului – Uzinei. Au fost intarzieri din cauza necorelarii celor doua proiecte", a precizat Gabriel Silai.

Primarul Catalin Flutur le-a recomandat soferilor sa aiba rabdare pana la finalizarea lucrarilor si sa reduca viteza. "Am cerut intotdeauna intelegere, chiar daca nu este intelegere, lucrarile tot trebuie facute. Soferii sa se uite un pic si pe unde merg. Daca merg cu 50 la ora, nu rup nicio masina", a mai spus Catalin Flutur.

Stadiul actual al lucrarilor

– Tronsonul Rompetrol – Lebada – 90% din lucrarile programate vor fi finalizate in acest an. Este cel mai avansat tronson, sub aspectul executarii lucrarilor

– Strada Petru Rares – va fi finalizata turnarea covorului asfaltic in maxim trei saptamani, daca vremea va fi prielnica. De la Rompetrol pana la intersectia cu Strada Alba Iulia mai trebuie turnat doar stratul de uzura. In timpul sezonului rece se va lucra la trotuare

– Strada Imparat Traian – tot in functie de vreme, va fi turnat stratul egalizator de asfalt

– Calea Nationala – de la Catamarasti pana la Strada Uzinei – cel mai problematic tronson. Primarul Catalin Flutur a declarat ca primii 500 de metri dinspre Catamarasti au fost pregatiti pentru asfaltare si se va merge pe segmente de cate 500 de metri.

– Strada Sucevei – va fi finalizata in cinci zile. Stratul asfaltic a fost turnat, mai sunt unele lucrari pe spatiul dintre liniile de tramvai si in intersectia Sucevei cu Primaverii, acolo unde a fost inlocuita sina de rulare a tramvaiului

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii