Masini ridicate cu bodyguarzii

joi, 16 iulie 2009, 21:31
2 MIN
 Masini ridicate cu bodyguarzii

Patronul firmei, Iulian Juncanaru, recunoaste ca incasarile zilnice au scazut fata de cifrele inregistrate la debutul operatiunilor in luna ianuarie. "Nu am facut un bilant, insa la o prima estimare ridicarile s-au redus la jumatate fata de inceputul anului", spune Iulian Juncanaru.

Astfel, potrivit aceleiasi surse, in aceasta perioada abia daca se mai ridica cinci-sase masini pe zi, iar media zilnica a blocarilor nu depaseste 30. "Soferii s-au autoeducat. Cat priveste asa-zisa vanatoare, nici nu poate fi vorba de asa ceva. Acum, daca majoritatea proprietarilor de masini respecta regulile, cei care parcheaza neregulamentar sunt mai usor de observat", sustine Iulian Juncanaru.

Cert este ca din cauza reactiei virulente a celor surprinsi in off-side, angajatii HSR au ajuns sa munceasca secondati de lucratorii unei societati de protectie si paza.

Un astfel de incident a avut loc vinerea trecuta, in parcarea din fata agentiei BCR Pod de Piatra, cand un proprietar de masina a fost cat pe ce sa fie luat pe sus de agentii de paza.

"Proprietarul masinii nu a fost bruscat, ci indepartat. Initial a refuzat sa se identifice, dupa care, pe motiv ca vrea sa scoata actele din masina, a incercat sa demonteze sistemul de prindere", s-a aparat Iulian Juncanaru.

Adevarat este si faptul ca tot mai multi botosaneni contesta in instanta procesele verbale de sanctionare, pe rolul Judecatoriei Botosani fiind inregistrate 20 dosare cu acest obiect, trei fiind deja solutionate. Magistratii au admis doua contestatii si au decis restituirea sumelor prevazute in procesele verbale, iar intr-un caz au respins cererea. In acelasi timp, la Parchetul de pe langa Judecatoria Botosani au fost inregistrate 11 plangeri penale impotriva HSR.

80.000 de lei incasati intr-o luna si jumatate

Activitatea de blocare a rotilor si de ridicare a masinilor parcate neregulamentar a fost concesionata de municipalitate la inceputul anului. Pentru deblocarea rotii, soferul contravenient trebuie sa plateasca 60 de lei in timp ce pentru recuperarea masinii taxa variaza intre 170 si 250 de lei.

Conform contractului incheiat cu Primaria, HSR trimite catre bugetul local 10% din tarifele platite de cei carora li se blocheaza rotile si 5% din banii pe ridicari. Botosanenii care scot tichete pentru parcarile cu plata platesc firmei in cauza 85% din fondurile parcomatelor, diferenta ramanand in bugetul municipiului.

Un calcul facut dupa primele 45 de zile de la aplicarea regulamentului de blocare si ridicare a masinilor parcate neregulamentar indica faptul ca societatea HSR a avut incasari de peste 80.000 de lei. Chiar daca societatea avusese, conform declaratiilor oficiale, o investitie de 90.000 de euro, activitatea parea profitabila si asta pentru ca HSR actioneaza zilnic doar cu doua masini si un camion, adica cu sapte oameni.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii