Munca in salturi la soseaua de centura

miercuri, 08 septembrie 2010, 07:15
2 MIN
 Munca in salturi la soseaua de centura

De lucrul in salturi s-a convins si viceprimarul Catalin Alexa. In urma cu o luna, edilul a constatat ca pe tronsonul Petru Rares-Tudor Vladimirescu-Imparat Traian-Uzinei, adjudecat de ALDP Iasi, lucrau doar cinci muncitori. Ieri, iesenii munceau doar in zona Inspectoratului de Urgenta, trei angajati punand borduri. ALDP a asfaltat unele portiuni de pe Strada Imparat Traian, dar a acoperit cu bitum si guri de canalizare. Strada Petru Rares ramane o adevarata cursa cu obstacole, din cauza diferentei dintre carosabil si gurile de canalizare. „Astazi (n.r. – ieri) a plouat, de asta nu au fost muncitori la lucru. Lunea viitoare incepem sa asfaltam Petru Rares si venim cu stratul de egalizare pe Imparat Traian", a explicat Teodor Strachinescu, sef de santier.

Nici in Zona Industriala nu erau ieri muncitori care sa lucreze la reteaua de apa si canalizare. Aici trebuie atacat cel mai greu tronson, in fata Spitalului de Recuperare sapandu-se la opt metri. Si Strada Sucevei este o piatra de incercare pentru soferi. De cateva saptamani muncitorii de la Transporturi Auto lucreaza pe acel tronson, dar si in Zona Industriala, pe unele portiuni fiind deja pus un strat de asfalt.

Lucrari avansate in zona Lebada

Lucrarile sunt in stadiu avansat pe tronsonul castigat de Conrec. La iesirea din oras inspre Lebada, pe anumite portiuni a fost aplicat primul strat de asfalt. „Daca vremea ne permite, vom finaliza tronsonul la sfarsitul lui octombrie, desi termenul este septembrie 2011", a declarat Mihai Vrajitoru, directorul Conrec. Finalizarea lucrarilor nu va reprezenta un avantaj pentru firma, garantia urmand sa fie recuperata la predarea intregii investitii.

Investitie estimata la 10 milioane de euro

Lucrarile la soseaua de centura se deruleaza in baza unei finantari europene de aproximativ 10 milioane de euro. Pe langa reabilitarea arterelor de circulatie, proiectul include extinderea retelei de iluminat public si realizarea unor piste pentru biciclisti.

Soseaua de centura a fost impartita in trei tronsoane, fiecare revenind unei firme. Calea Nationala, de la intersectia cu Petru Rares pana la Lebada este realizata de Conrec. Portiunea care include strazile Petru Rares, Tudor Vladimirescu, Imparat Traian si Uzinei a fost castigata de ALDP Iasi, in timp ce lucrarile pe reteaua Calea Nationala, intrarea de la Catamarasti pana la strada Uzinei, Sucevei pana la Hudum sunt realizate de Transporturi Auto.

Lucrarile au inceput in vara anului trecut.

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii