Transportul local desfiintat de nemti

duminică, 15 martie 2009, 21:06
3 MIN
 Transportul local desfiintat de nemti

Firma se numeste VCDB (VerkehrsConsult Dresden-Berlin) si propune cateva variante pe care municipalitatea le are la dispozitie pentru ca transportul in comun din Botosani sa se apropie de standarde de reala civilizatie.

Expertii au analizat fluxul de calatori, conditiile oferite si chiar traficul din  municipiu, acordand o atentie deosebita celor doua forme de calatorie in comun, tramvai si maxi-taxi. Din datele oferite de Eltrans si Microbuzul "se ajunge la transportul a circa 11,7 milioane de calatori pe an, in Botosani. Pentru un oras de 115.000 de locuitori ar trebui sa fie transportati circa 20 de milioane de calatori, chiar si daca orasul ar fi intr-o regiune cu o dezvoltare redusa", se arata in strategie. Posibila explicatie este sugerata in faptul ca nu toti calatorii primesc bilete, ceea ce arata dimensiunile impresionante ale evaziunii ce se practica in mijloacele de transport.

Nemtii arata pericolul adus de practicarea tarifelor diferite pentru tramvai si maxi-taxi si de faptul ca li se suprapun traseele. "Este o decizie politica care nu este posibila conform legislatiei din Germania si conform regulamentelor Uniunii Europene. Prin acest procedeu aprobat de autoritati, orasul Botosani, proprietarul intreprinderii, isi «infometeaza» propria companie si ii rapeste posibilitatea de a putea finanta investitii. Astfel se produce un prejudiciu direct orasului, pentru a spune lucrurilor pe nume", arata raportul nemtilor.

Despre starea tramvaielor folosite la Botosani expertii sustin ca "vehiculele fusesera scoase din uz in Dresda din cauza stadiului lor foarte precar, faptul ca ele reusesc sa mai circule pana la 70.000 de kilometri pe an se datoreaza doar cunostintelor si talentului de a improviza al angajatilor din ateliere si poate fi considerat o realizare tehnica de exceptie".

Despre confortul oferit de maxi-taxi nemtii sunt foarte concisi. "Din cauza spatiului restrans dintre scaune nu este posibil transportul de carucioare pentru copii sau bagaje mai mari. Urcarea si coborarea prin usa din fata-dreapta este dificila din cauza constructiei vehiculelor, schimbul de calatori nu poate avea loc rapid. Sistemul nu este potrivit pentru transportul celor cu dizabilitati fizice".

Firma din Dresda recomanda reintroducerea autobuzelor

Firma germana arata ca, desi strazile la Botosani sunt destul de late, apar frecvent ambuteiaje, ca semafoarele nu tin cont de trafic si ca au timpi prea mari de asteptare. Ca sunt anomalii precum intersectii giratorii cu semafor, ca lipsesc cu desavarsire pistele pentru biciclisti, iar trotuarele nu respecta conditiile necesare transportului carucioarelor si persoanelor cu handicap, obstacolele constand in stalpi sau gherete fiind dese.

Expertii prezinta patru variante de actiune si recomanda sa nu se renunte la tramvaie, microbuzele sa fie folosite pentru periferii, sa se introduca tariful unitar si, eventual sa se introduca autobuze, care sa fie tot de stat, dar care sa ofere conditii bune calatorilor.

Catalin Flutur, primarul municipiului, a declarat vineri ca este normal ca nemtii sa fie atat de critici, date fiind standardele transportului in comun din Germania. Edilul sef a explicat ca municipiul nu detine fondurile necesare pentru inlocuirea parcului de tramvaie in acest an, planificate fiind doar introducerea autotaxarii si a sistemului GPS pentru urmarirea si anuntarea tramvaielor in statii. "In niciun caz nu vom renunta la tramvaie. Iar in ce priveste suprapunerea traseelor ii voi lasa pe cei in cauza sa se inteleaga", a declarat primarul.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii