Kilometri de gropi pe drumurile nationale din judet

miercuri, 02 iunie 2010, 04:52
5 MIN
 Kilometri de gropi pe drumurile nationale din judet

La iesirea din iarna erau nu mai putin de 40.000 de metri patrati de gropi pe drumurile nationale, conform unei masuratori realizate de Sectia de Drumuri Nationale u mai multe drumuri nationale sint in curs de "peticire" u conducerea Drumurilor Nationale se plinge de lipsa banilor pentru refacerea soselelor ciuruite de iarna si a podurilor afectate de calamitati u situatia este si mai dezastruoasa pe drumurile judetene, comunale dar mai ales pe strazile din orase.

Soferii care circula pe drumurile din Vrancea dau in continuarecu masinile in gropi, la jumatate de an dupa incheierea unei ierni care a lasat rani adinci in soselele judetului. La iesirea din sezonul rece, pe soselele judetului aparusera ca ciupercile dupa ploaie cratere de diverse marimi si adincimi, care au pus la grea incercare indeminarea soferilor, obligati sa faca slalom ca printre jaloane. Angajatii Sectiei de Drumuri Nationale (SDN) au pus cap la cap gropile si conform unui raport intocmit la inceputul primaverii existau 40.000 m de gropi in carosabil, adica un drum ca de la Focsani la Adjud. Lucica Chiper, seful de la Drumuri Nationale, considera ca, in urma lucrarilor de asfaltare desfasurate pina in prezent, aceasta cifra ar fi scazut la jumatate. "Aceste gropi s-au marit acolo unde nu s-a intervenit , dar am si avut lucrari de reparatii si asfaltare. Consider ca aceste gropi au scazut la jumatate", ne-a spus directoarea Lucica Chiper. Aceasta a spus ca, datorita existentei unui contract de furniozare a mixturii asfaltice incheiat cu firma Vega ’93 Galati in urma unei licitatii desfasurata la regionala Drumuri si Poduri Iasi, s-au reparat mai multe drumuri nationale, mina de lucru fiind asigurata de lucratorii Sectiei. Astfel, printre drumurile nationale pe care nu se mai circula cu probleme, se numara: 11A Adjud – Onesti, 2D Focsani – Ojdula, 2L Marasesti-Panciu-Soveja. De asemenea, in reparatii se afla in prezent DN2M Focsani-Odobesti-Andreiasu, pina la km 11. Lucrarea este predata constructorului, firma Vega, care urmeaza sa realizeze in cadrul investitiei si 18 poduri. "Pina la pasajul spre Odobesti este reparat de noi, s-a facut o investitie pe el, apoi am predat constructorului. Dar nu sint bani, cu toate ca ne-am implicat si noi, Sectia Focsani, si politic", a spus Lucica Chiper, promovata in functie de PDL. In reparatii este acum si DN 23A Milcov – Ciorasti, ajungindu-se momentan cu lucrarile la Bordeasca. Un alt drum „spinos" este DN2N Martinesti-Bogza-Caiata-Dumbraveni-Dumitresti-Jitia, un drum neintretinut care necesita o investitie de amploare. „Nu s-a investit nimic pe el, nu poti sa spui ca e drum national, e necesara o investitie mare. Ne-am propus sa-l facem tot. Dar deocamdata vom intra in reparatii pe Dumbraveni-Jitia, ni se cere sa facem cit mai ieftin", declara seful Sectiei Drumuri Nationale.

"Nimeni nu vrea in ograda un drum cind nu sint bani"

Cit despre intentia sefei de la Drumuri Nationale de a trece in curtea Consiliului Judetean trei drumuri nationale, respectiv DN 2M Focsani-Andreiasu, DN 2R Jitia-Bahnele si DN 2N Martinesti-Jitia, aceasta nu s-a concretizat, lovindu-se de refuzul sefului CJ, Marian Oprisan, care chiar el a „pasat" aceste drumuri din „ograda" judetului in urma cu citiva ani. Lucica Chiper a argumentat ca respectivele drumuri nu indeplinesc conditiile legale de a fi incadrate la „nationale", intrucit sint putin circulate, iar intretinerea lor costa foarte mult. Desi conducerea SDN a sustinut ca a avut acordul verbal al primului-ministru Emil Boc pentru tranferarea acestor drumuri, procedura nu se poate finaliza decit prin initierea unui proiect de hotarire in Consiliul Judetean, unde PDL se afla in minoritate. „Eu sper ca drumurile nationale sa fie drumuri nationale. Multe dintre aceste drumuri din judet nu indeplinesc conditia de drum national, care sa faca legatura intre capitala si resedintele de judet sau sa lege resedintele intre ele. Atit timp cit demersul nu se face la nivel de CJ, sa se faca o hotarire de CJ nu se doreste… Nimeni nu vrea in ograda un drum cind nu sint bani, responsabilitatile sint mai mari", a spus Lucica Chiper. Aceasta a completat ca, pentru a face rost de bani pentru repararea acestor drumuri va fi nevoita sa impuna taxe, conform legislatiei in domeniu. „Din bun simt am spus sa nu punem taxe si sa facem controale la rovigneta, pentru ca drumurile sint distruse", a mai declarat seful SDN. Reteaua de drumuri nationale din judet cuprinde 41 de drumuri, care masoara 516 km. Mult mai deteriorata este insa reteaua de drumuri judetene si comunale, ca sa nu mai punem la socoteala miile de gropi de pe strazile din orase.

Craterele din asfalt pun probleme soferilor

Lucrarile pentru refacerea covorului asfaltic pe drumul Focsani – Suraia – Vulturu, unul dintre cele mai circulate, dar si cele mai distruse drumuri judetene, ar putea incepe din toamna. Aceasta in conditiile in care vor veni banii promisi de la Guvern, dupa ce au fost deja aprobati indicatorii tehnico-economici ai acestei lucrari. "S-a vorbit cu primul ministru si avem promisiuni ca se vor aloca bani pentru acest drum, care este unul strategic. Este o lucrare mare care presupune refacerea in totalitate a covorului asfaltic si chiar a infrastructurii. Speram ca din toamna sa se inceapa lucrarile, daca se va mai echilibra situatia economica a tarii", ne-a declarat edilul din Suraia, Vasile Grosu. Consilierii judeteni au aprobat in cadrul sedintei ordinare din 28 aprilie un proiect privind aprobarea documentatiei tehnice (expertiza tehnica si documentatie de avizare a lucrarilor de interventie – DALI) si a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Modernizarea DJ 204D, Focsani – Suraia – Vadu Rosca – Vulturu, km. 0A000 – 27A000". Cei 27 km de drum urmeaza sa fie reabilitati pe parcursul a doi ani, valoarea totala a investitiei fiind de aproape 50 milioane lei, esalonati astfel: primul an – 20 milioane lei, al doilea an – 30 milioane lei. Pina la inceperea lucrarilor insa, localnicii impreuna cu primarii din Suraia si Biliesti au acoperit cum au putut craterele din asfalt cu pietris. "Am luat initiativa sa acoperim gropile cu pietris pina se vor aloca bani de refacere, pentru ca ne distrugem masinile", a completat primarul Vasile Grosu. Acelasi lucru a facut si primarul Ovidiu Butuc de la Biliesti, acum doua saptamini. Deocamdata, drumul ramine un calvar pentru soferii care il strabat zilnic. (M. B.)

Sursa: Ziarul de Vrancea

Comentarii