Autorizarea activitatilor comerciale, o corvoada pentru firme

joi, 09 septembrie 2010, 05:04
2 MIN
 Autorizarea activitatilor comerciale, o corvoada pentru firme

In sedinta de marti, consilierii locali au aprobat, cu o singura abtinere, venita din partea lui Aurelian Jora (PDL), regulamentul privind organizarea, autorizarea si desfasurarea activitatilor comerciale si de prestari servicii, respectiv de amplasare a structurilor de vinzare/promovare folosite de persoanele fizice, sau juridice pe domeniul public din Roman. Procedura de autorizare a acestor activitati a fost considerata, insa, o adevarata corvoada de unii consilieri locali. "In loc sa dam o mina de ajutor celor care vor sa desfasoare astfel de activitati, noi le cerem nu mai putin de 14 documente pentru a le oferi autorizatia de functionare. Spunem ca incercam sa fugim de birocratie, insa tot noi sintem cei care o impunem", a opinat consilierul local PNL George Lazar.

Conform regulamentului, autorizatia de functionare se elibereaza de catre Directia Control si Autorizari a Primariei Roman. Pentru a obtine acest act, solicitantii trebuie sa depuna urmatoarele documente: o cerere tip, certificatul de inregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comertului, certificatul constatator pentru punctul de lucru, actul constitutiv si statutul operatorului economic, copie dupa actul de identitate aI reprezentantului legal, dovada detinerii in legalitate a amplasamentului pe care urmeaza a se desfasura activitatea (contract vinzare-cumparare, concesionare, comodat, inchiriere teren/spatiu sau conventie pentru ocupare loc public – in cazul teraselor amenajate in fata punctului de lucru), dovada achitarii utilitatilor catre asociatia de proprietari sau catre operatorul serviciului public, chitanta de plata a taxei de autorizare, certificatul de urbanism sau autorizatia de construire (daca este cazul), avizul Comisiei Municipale de Urbanism si Activitati Economice (CMUAE) din cadrul Primariei Roman pentru amplasament si mobilier stradal (inclusiv documentatia avizata), planul de situatie cu viza CMUAE (daca este cazul), certificatul fiscal obtinut de la Directia de Impozite si Taxe Locale (fara debite), contractul de salubrizare incheiat cu operatorul licentiat al acestui serviciu, contractul pentru asigurarea utilitatilor cu asociatia de proprietari (pentru spatiile din blocurile de locuinte) si respectiv acordul asociatiei pentru desfasurarea activitatii (pentru activitati de alimentatie publica – acordul proprietarilor direct invecinati). La rindul sau, avizul CMUAE, care este obligatoriu, se elibereaza in baza unei documentatii compuse din: cerere tip pentru emiterea avizului CMUAE; plan de situatie la scara 1:500, plan de incadrare in zona (pe care va fi marcat vizibil amplasamentul propus), plan de mobilare cotat (din care sa reiasa suprafata de teren ocupata), modelul de mobilier urban propus, fotografie a amplasamentului, certificatul de inregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comertului, precum si certificatul de urbanism (copie), eliberat in acest scop.

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii