Creditorii cer falimentul EUROSTRADE, favorita licitatiilor la reabilitarea de drumuri din judet

marți, 11 octombrie 2011, 19:35
4 MIN
 Creditorii cer falimentul EUROSTRADE, favorita licitatiilor la reabilitarea de drumuri din judet

"Servicii de calitate la nivel local pentru a obtine succese la nivel national" acesta este cel mai vizibil mesaj postat pe internet de SC EUROSTRADE COMPANY SA, societate despre care Obiectiv de Suceava a scris acum un an ca are in carca patru dosare de faliment sau insolventa si, cu toate acestea, a devenit favoritul licitatiei electronice pentru a reabilita drumul Ostra- Brosteni. Zilele trecute, a fost introdus la Tribunalul Suceava al cincilea dosar de insolventa. Ce s-a intamplat cu drumul respectiv, modul in care au fost refacute drumurile in zona, ramane ca locuitorii din comunele riverane investitiei sa constate. Cert este ca intr-un singur an, judecatorii de sectia comerciala a instantei sucevene a fost chemata sa analizeze nu mai putin de cinci cereri de chemare in insolventa a firmei care castiga in continuare, cu nonsalanta, licitatii pentru investitii publice din judet. 

Luna trecuta, pe numele firmei EUROSTRADE COMPANY SA, a fost inregistrata la Tribunalul Suceava o noua cerere de deschidere a procedurii insolventei, formulata de firma austriaca NUTZFAHRZEUGE Leassin AG, care arata, cu documente, cum a fost fraierita de societatea suceveana. Astfel, in data de 14.02.2006, a fost incheiat un contract de leasing intre firma austriaca si cea din Frasin – Suceava, avand ca obiect cinci autobasculante marca MAN, fabricate in 2003, pe care EUROSTRADE le-a preluat. In anul 2009, fiinca firma romaneasca nu mai platea, austriecii au formulat o propunere de prelungire a contractului de leasing, in sensul ca EUROSTRADE sa plateasca in 12 rate lunare de leasing pentru cele cinci autobasculante achizitionate, cate 7630 de euro lunar.  In baza acestui nou contract, s-au emis facturi care au fost acceptate de firma debitoare, echivalentul sumei de 58.052 euro – 2,47 miliarde de lei vechi. Niciun leu din suma totala invocata de firma austriaca nu a fost platit. Instanta a fixat in acest caz termen de judecata pe data de 25 octombrie a.c.

EUROSTRADE preferata licitatiilor electronice pentru reabilitari de drumuri judetene dar si a judecatorilor sindici de la Tribunal

Inca de acum un an, ziarul Obiectiv de Suceava  arata ca de la o zi la alta, a devenit tot mai greu de inteles care sunt criteriile in baza carora se adjudeca bani publici in urma procedurilor de atribuire de lucrari organizate de Consiliul Judetean Suceava, prin structurile din subordine.

In luna noiembrie a anului trecut s-a aratat cum Directia Judeteana de Drumuri si Poduri Suceava, din cadrul Consiliului Judetean, a decis atribuirea lucrarilor de refacere a Drumului judetean DJ 177A, km. 30^00 – 37^00, Ostra –  Brosteni, firmei SC EUROSTRADE COMPANY SA. Valoarea totala a lucrarilor era, conform anuntului de atribuire, de 685. 735 de lei, cu 75 de lei mai putin decat estimarea initiala a valorii contractului. EUROSTRADE COMPANY SA.  In luna august a anului trecut,  SC Auto Oil Distribution 2000 Bosanci a livrat catre SC "Drumuri si Poduri" SA Suceava, al carui actionar unic este Consiliul Judetean. carburant. Societatea ce apartine Consiliului Judetean Suceava avea de incasat o suma de 300.000 de lei de la compania de constructii EUROSTRADE care a efectuat in ultimii ani mai multe lucrari de infrastructura in diferite zone ale judetului Suceava, la fel ca si cei de la "Drumuri si Poduri". Pentru a se "echilibra" din punct de vedere financiar fata de cei de la societatea administratiei judetene, cei de la EUROSTRADE Company au emis un bilet la ordin in data de 4 mai 2010, in suma de 300.000 de lei, avand scadenta in data de 5 iulie 2010.
La putin timp dupa emiterea biletului la ordin, cei de la SC Drumuri si Poduri SA Suceava au girat cu acesta in contul marfurilor livrate de catre Auto Oil Distributie 2000 SRL Bosanci. Cu alte cuvinte, a fost vorba de o cesiune de creanta in vederea stingerii unor debite, firma din Bosanci urmand sa isi recupereze contravaloarea marfii livrate la SC Drumuri si Poduri SA Suceava de la EUROSTRADE Company SA Frasin.
Numai ca la data scadentei, adica in ziua de 5 iulie 2010, cei de la Auto Oil Distributie 2000 s-au dus la BCR unde au depus pentru decontare biletul la ordin. Acesta insa a fost refuzat la plata de catre BCR pe motiv ca "in contul platitorului este o lipsa totala de disponibil". Vazand ca firma EUROSTRADE "nu mai are disponibil in contul" de la BCR, cei de la Auto Oil Distributie 2000 nu au mai stat mult timp pe ganduri si au cerut Judecatoriei din orasul Gura Humorului sa investeasca biletul la ordin cu formula executorie. La mijlocul lunii iulie anul trecut,  instanta humoreana a acceptat cererea firmei din Bosanci, fara alta cale de atac. Urmatorul pas al celor de la Auto Oil Distributie 2000 ca sa isi recupereze banii a fost cererea de deschidere a procedurii de  faliment impotriva  SC EUROSTRADE Company SA Frasin.

Patru dosare de faliment in doi ani, niciunul rezolvat

Pe parcursul anului trecut, impotriva SC EUROSTRADE COMPANY SA au fost depuse patru cereri de deschidere a procedurii de faliment. Una a fost initiata de SC Ambient Service SRL Suceava, alta de SC Otelinox SA  si o alta formulata chiar OMV Romania. Pana in acest moment, niciunul din cele cinci dosare de faliment instrumentate impotriva firmei EUROSTRADE nu a ajuns in faza concreta  de insolventa sau faliment. Daca pana acum au fost gestionate rezonabil dosarele de insolventa inaintate pana acum la Tribunal, a caror initiatori au fost patroni din zona, ramane de vazut in ce masura va fi rezolvata problema raporturilor comerciale cu o firma austriaca, precum NUTZFAHRZEUGE Leassin AG, care nu prea are chef sa negocieze noi contracte, dupa ce a livrat investitorului de la Frasin cinci camioane aproape noi si nu a primit nimic in schimb.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii