De Business

Punem punctul pe știi

În judeţul Iaşi, reclamaţiile la adresa service-urilor auto s-au dublat

sâmbătă, 25 martie 2017, 02:50
3 MIN
 În judeţul Iaşi, reclamaţiile la adresa service-urilor auto s-au dublat

In urma verificărilor RAR s-au dat amenzi de 300.000 de lei, iar 33 de operatori au fost opriţi şi suspendaţi din activitate.

 

Conform cifrelor furnizate de Registrul Auto Român Iaşi (RAR), numărul ieşenilor care depun plângere cu privire la problemele întâmpinate în service-urile auto autorizate din judeţ, s-a dublat. În judeţul Iaşi există în prezent 333 de operatori autorizaţi, din care 213 sunt service-uri auto şi 120 vulcanizări. Inspectorii de la RAR au verificat anul trecut o treime dintre operatorii economici şi au identificat problemele cu care şoferii se confruntă. În 2016, majoritatea ieşenilor nemulţumiţi de servicii au reclamat neîntocmirea notelor de comandă, ce au dus spre o serie de surprize neplăcute. De exemplu, clientului i s-a spus că maşina este gata în 5 zile şi de fapt a fost în 15, i s-a transmis că preţul este de 500 de lei iar la final a ajuns la 1.500 lei, etc. Cea de-a doua problemă reclamată a fost lipsa verificărilor finale.

De exemplu, dacă un client îşi schimbă plăcuţele de frână, service-ul trebuie să aibă stand de frână care verifică paramentrii tehnici şi care asigură clientul că treaba a fost făcută bine. „Faptul că s-a dublat numărul de reclamaţii arată că a crescut numărul de maşini dar arată  şi faptul că a crescut încrederea oamenilor în noi, deoarece noi considerăm rezolvată o reclamaţie atunci când clientul pleacă cu problema rezolvată de la service. În urma controalelor, s-au dat amenzi în valoare de 300.000 lei iar un număr de 33 de operatori au fost opriţi şi suspendaţi din activitate”, a precizat Viorel Avasilcăi, coordonator zonal în cadrul Departamentului Supraveghere piaţă, din cadrul RAR Iaşi. O altă problemă cu care se confruntă atât şoferii, cât şi service-urile autorizate sunt mecanicii de tip „freelencer”, cei care încropesc atelier auto în propriul garaj. „RAR are obligaţia de a controla operatorii economici, la persoanele fizice nu avem competenţă. În cazul service-urilor neautorizate, înformăm pe cei abilitaţi: poliţie, ITM, Garda de Mediu, Prefectura. Aceste service-uri improvizate aparţin unor persoane fizice neînregistrate fiscal, care lucrează pe ascuns. Am avut acţiuni de identificare în urma unor reclamaţii, am găsit câteva puncte în care se lucrează. Sunt mecanici angajaţi la service-uri autorizate care după program lucrează acasă cu clienţii, e un fenomen cu care ne confruntăm”, a mai adăugat Avasilcăi.

Reprezentanţii RAR asigură ieşenii că Reprezentanţa din Iaşi nu este duşmanul celor autorizaţi, ci un partener care vrea calitate. Ei verifică capabilitatea tehnică, dotarea, spaţiul de lucru, personalul, dacă componentele sunt omologate, etc.  La rândul lor, cei care deţin service-uri autorizate sunt nemulţumiţi de faptul că mecanicii pleacă de la ei şi cu portofoliul cu clienţi, după ce au fost formaţi pe banii agentului economic. O altă problemă de care s-au  plâns service-urile în cadrul unei întâlniri a Asociaţiilor Service-urilor Auto din România, care a avut loc recent la Suceava, este lipsa personalului calificat, deoarece mare parte dintre ei pleacă în străinătate la muncă, unde sunt plătiţi mai bine. Reprezentanţii RAR explică faptul că amenzile nu rezolvă nimic şi că scopul acestor controale este ca să-i convingă pe mecanicii de ocazie să se autorizeze, să intre în sistem.  

 

 

Comentarii