900 metri în 50 de minute! Au început ambuteiajele. Soluții propuse pentru Vișan

marți, 10 septembrie 2019, 08:00
2 MIN
 900 metri în 50 de minute! Au început ambuteiajele. Soluții propuse pentru Vișan

Elevii au reînceput cursurile și, cum era de așteptat, traficul din oraș s-a aglomerat. Cele mai mari probleme le au șoferii care intră în municipiu din zona metropolitană la primele ore ale dimineții. Un astfel de exemplu este dat chiar de un reprezentant al Asociației "Moldova vrea autostradă", Adrian Covăsnianu. El a parcurs prin zona Vișan distanța de un kilometru într-o oră.

Totuși, Covăsnianu a propus și câteva soluții pentru această problemă punctuală.

"900 metri parcurse în 50 de minute! Unde? În municipiul Iași-Capitala europeana si națională!

Coada de 900 m pe strada Vișan! "Mulțumim" primăriei Iași pentru acest disconfort! De ce este aglomerata și ambuteiata strada Vișan? Pentru ca tot traficul din Barnova vine pe strada Vișan! De ce? Pentru ca strada Barnova (da aia care se betoneaza și se reabilitează "modern" cu roaba și mistria!) nu e gata. De ce? Pentru ca… Incompetenta și delăsare. Sau o combinație între cele doua de mai sus.

Domnule primar, Iasul nu se dezvolta cu 2 bănci montate în Păcurari! Iasul nu se dezvolta cu 3 linguri de asfalt și reabilitarea a 200 m de strada secundara? Iasul are nevoie de soluții pentru fluidizarea traficului. Iasul are nevoie de o viziune! Iasul are nevoie de coerenta, unitate și asumarea unor masuri dure dar UTILE!

Soluții pentru zona Vișan:

1. schimbarea priorităților între strada Vișan și strada Fermei. Cum? Strada Vișan sa nu mai aibă "Cedează trecerea" la intersecție cu strada Fermei. De ce? Principalele fluxuri de trafic sunt pe Str. Vișan (de cel puțin 3 ani de zile) și nu pe strada Fermei.

2. Modificarea timpilor la semafor dinspre Vișan spre Bucium in zona Omv Bucium. Încă 5-8secunde in plus pt strada Vișan ar fi "de aur". Soluție pe viitor : un sens giratoriu.

3. Finalizarea lucrărilor de reabilitare a străzii Barnova pana la data stelara 2357 era noastră.

4. Amenajarea unei rute alternative pe relația uat Barnova – uat Iași via Hlincea moderna pentru cei care trebuie sa ajungă spre Nicolina/centura Iașului/vestul Iașului.

5. Soluții pe termen lung: extinderea transportului în comun și în mult mediatizata "zona metropolitana Iași".

6.politici pro-active de descurajare a utilizării autoturismului personal.

7. Amenajarea de parcări de tip park'n'ride și prelungirea tramvaiului pana la pod Bucium conform PMUD (document aprobat și semnat de către PMI).

Iasul nu înseamnă doar zona centrala! Iasul este metropolitan!

P. S. Pentru carcotasi(i de serviciu) strada Vișan este în municipiul Iași. Și da… se plătesc taxe inclusiv pentru modernizarea străzilor din cartierele "tradiționale" ale Iașului", a scris Adrian Covăsnianu pe Facebook.

Comentarii